هوشمندسازی مدارس آموزش از راه دور در ۴ سال/ آغاز اجرای آموزش الکترونیکی

رئیس سازمان مدارس غیردولتی و مشارکت‌های مردمی با اشاره به طرح هوشمندسازی مدارس آموزش از راه دور، گفت: قرار است هر سال ۲۵ درصد مدارس آموزش از راه دور به بسترهای لازم الکترونیکی مجهز شوند و طی ۴ سال همه تحت پوشش قرار گیرند.

به گزارش ایسکانیوز فارس، مجتبی زینی‌وند رئیس سازمان مدارس غیردولتی و مشارکت‌های مردمی در مراسم سالروز مدارس آموزش از راه دور ضمن تبریک هفته بسیج،گفت: معتقدم نماد تحقق عدالت آموزشی، آموزش از راه دور است.

وی ادامه داد: اکثریت مؤسسان مدارس آموزش از راه دور، معلمان بازنشسته هستند که به عشق تعلیم و تربیت دانش‌‌آموزان این مرز و بوم وارد این حوزه شدند.

زینی‌وند به آموزش الکترونیکی در آموزش از راه دور اشاره کرد و افزود: ۳ مرحله در مناطق زلزله زده کرمانشاه جلسه داشتیم و آموزش الکترونیکی برای دانش‌‌آموزان پیش‌دانشگاهی اجرا شد.

وی با اشاره به نظارت بر مدارس آموزش از راه دور اضافه کرد: در سال گذشته عملکرد استان‌ها در فعالیت مدارس آموزش از راه دور بررسی شد و کارنامه عملکرد برای برخی استان‌ها صادر شد و امسال کارنامه برای همه استان‌ها صادر می‌شود.

معاون وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه مدارس آموزش از راه دور زیرمجموعه مدارس غیردولتی است، گفت: همان قوانین حمایتی که برای مدارس غیردولتی وجود دارد برای مؤسسات آموزش از راه دور هم باید ایجاد شود.

وی افزود: آموزش در اداره کل آموزش از راه دور به صورت حضوری، نیمه حضوری و غیرحضوری است که عنوان می‌شد مدارس آموزش از راه دور، بیشتر در زمینه حضوری و نیمه حضوری فعال بودند البته از سال گذشته فعالیت در آموزش الکترونیکی شتاب بیشتری گرفت.

زینی‌وند گفت: یکی از کارهای ما هوشمندسازی مدارس آموزش از راه دور است که در استان البرز به صورت پایلوت آغاز کردیم و قرار است هر سال حتما ۲۵ درصد مدارس آموزش از راه دور به بسترهای لازم الکترونیکی مجهز شوند و طی ۴ سال همه تحت پوشش قرار گیرند.

وی به راهبرد کیفیت بخشی به مدارس آموزش از راه دور اشاره کرد و افزود: برای استفاده از ظرفیت‌ آموزش از راه دور در جهت جذب بازمانده از تحصیل باید کارگروهی تشکیل شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 977920

وب گردی

وب گردی