رقابت 100 تیم 3 نفره از متخصصان فضای مجازی در 48 ساعت

رئیس سازمان فضای مجازی بسیج به فعالیت ها و اقدامات این مجموعه اشاره کرد و گفت: سازمان فضای مجازی بسیج با ارائه یک مدل بنیادین در سه حوزه کار خود را شروع کرده که با تکیه بر کار ویژه مردم، پایه بودن بسیج، فعالیت های بسیج در این حوزه به صورت ویژه در حال پیگیری است.

به گزارش خبرنگار گروه علم و فناوری ایسکانیوز؛ نشست خبری مسلم معین، رئیس سازمان فضای مجازی بسیج به مناسب هفته بسیج و همزمان با اولین گردهمایی ملی فعالان فضای مجازی بسیج با محوریت اولین نمایشگاه دستاوردهای بسیج در فضای مجازی برگزار شد.

در این نشست رئیس سازمان فضای مجازی بسیج به فعالیت ها و اقدامات این مجموعه اشاره کرد و گفت: سازمان فضای مجازی بسیج با ارائه یک مدل بنیادین در سه حوزه اصلی و ۱۳ لایه فرعی در عرصه های مختلف و مشخص کار خود را شروع کرده که با تکیه بر کار ویژه مردمی بودن بسیج فعالیت های بسیج در این حوزه به صورت ویژه در حال پیگیری است.

وی در ادامه در خصوص اولین گردهمایی ملی فعالان فضای مجازی بسیج نیز گفت: گردهمایی فعالان فضای مجازی بسیج با تکیه بر این محور ها در ۸ و ۹ و ۱۰ آذرماه برای اولین بار در ۴ محور مشخص برگزار می شود.

معین همچنین افزود: اولین عرصه در بعد رویدادی این گردهمایی است که یک رقابت ۴۸ ساعته با حضور یک صد تیم سه نفره و با موضوع از پیش تعیین نشده که توسط رئیس سازمان بسیج ابلاغ خواهد شد شروع می شود.

وی در ادامه تصریح کرد: این ۱۰۰ تیم سه نفره از متخصصان عرصه های مجازی در محورهای تولید نرم افزار تلفن همراه بازی های ویدئویی و انیمیشن های دو بعدی با هم رقابت می کنند.

رئیس سازمان فضای مجازی بسیج بیان داشت: محل این رقابت ها سالن ۵ آذر بوده که داوران این رقابت ها از فعالان این عرصه انتخاب شده و رقابت ها تا صبح روز ۱۰ آذر ادامه خواهد داشت و به برگزیدگان در مراسم اختتامیه هدایایی تقدیم می شود.

معین عنوان کرد: ادامه این گرد همایی روز دهم از ساعت ۱۴ در دو بخش برگزار می شود به طوری که ۱۰۰۰ نفر از فعالان فضای مجازی از سراسر کشور حضور خواهند داشت و محصولات ویژه آنها که در طول سال گذشته تولید شده است رونمایی می شود این محصولات شامل تولیدات خاص در حوزه انیمیشن های سه بعدی و ...توسط فعالان بسیجی در این عرصه هستند.

وی افزود: بخش آخر شامل اختتامیه بوده که از ساعت ۱۸ تا ۲۱ ادامه خواهد داشت که علاوه بر تجلیل از برگزیدگان رقابت ۴۸ ساعته از فعالان برتر بسیج و جریان انقلاب در حوزه فضای مجازی طی یکسال گذشته در ۱۴ حوزه تجلیل می شود و چهره های برتر سال در این حوزه ها معرفی و به آنها الواح یادبود اهدا می شود.

رئیس سازمان فضای مجازی بسیج همچنین خاطرنشان کرد: در حاشیه این گردهمایی نمایشگاه دستاوردهای فضای مجازی بسیج در ۱۴ غرفه و در ۱۴ حوزه برگزار شده که آثار فاخری که در حوزه رسانه و شبکه مردمی سایبری انقلاب تولید شده به نمایش در می آید. این نمایشگاه شامل آثار قابل توجهی از توانمندی های بسیج در عرصه تولیدات تخصصی و فناوری های نوین در بسیج خواهد بود.

معین ضمن برشمردن برخی از دستاوردهای بسیج در حوزه سایبری یادآور شد: بازی تابستان سیاه یکی از مواردی است که در این همایش رو نمایی می شود که محوریت این بازی ترورهای دهه ۶۰ توسط منافقین بوده که به شکل ویژه در این بازی به تصویر کشیده شده است.

معین در ادامه گفت: سامانه آموزش مجازی بسیج در این‌همایش رونمایی خواهد شد که یک سامانه ویژه‌ای است که توسط بسیج طراحی شده است و قابلیت برگزاری کلاس‌های مجازی، دوره‌های تخصصی و ارتباطات مجازی با سراسر کشور را داراست و فعالان فضای مجازی میتوانند در این سامانه از محتواهای آموزشی بهره‌مند شوند. همچنین انجمن مدرسان فضای مجازی در این سامانه ساماندهی خواهد شد.

رئیس سازمان فضای مجازی بسیج در ادامه اظهار داشت: در حاشیه این رویداد از خانواده «شهید طاها اقدامی» که در حادثه تروریستی اخیر اهواز به شهادت رسید و خانواده «شهید محمدحسین حدادیان» نیز تجلیل به عمل خواهد آمد.

معین در انتهای این نشست گفت: یکی از اهداف مهم این گردهمایی، شناسایی و استعدادسنجی و حمایت از فعالان انقلابی و بسیجی در فضای مجازی است.

مسلم معین در جواب خبرنگار ایسکانیوز مبنی بر امکاناتی که همایش در اختیار شرکت کنندگان برای ساخت تولیدات در 48 ساعت زمان قرار می دهد و همچنین نوع و چگونگی تولیدات پاسخ داد: تهیه لوازم تولید بر عهده تیم های تولیدی است تنها مکان انجام آن و تسهیلات کلی برای انجام آن توسط مدیریت همایش در اختیار آنان قرار داده می شود. همچنین برای تولید انیمیشن، بازی و نرم افزار ها 48 ساعت زمان مناسبی چرا که آن ها می خواهند کار کوتاهی را ارائه کنند.

معین در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار ایسکانیوز مبنی بر چگونگی حمایت نفرات و تیم های برگزیده همایش نیز گفت: قطعا ما برای حمایت از آنان برنامه هایی داریم و در کنار آن مثلا ارگانی مانند دانشگاه آزاد هم می تواند حضور یابد و استعدادها را برای به کارگیری دریابد.

گفتنی است این گردهمایی در بخش‌های مختلف از قبیل رویداد تولید محتوای دیجیتال، همایش علمی-آموزشی فرماندهان شبکه‌ مردمی سایبری انقلاب و نمایشگاه دستاوردهای بسیج توسط سازمان فضای مجازی بسیج برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 977935

وب گردی

وب گردی