حل مشکلات اقتصادی کشور به بهبود فرهنگ جامعه درهمه عرصه ها بستگی دارد

حلقه صالحین ویژه اساتید وکارکنان با همت معاونت فرهنگی و دانشجوئی دانشگاه آزاد اسلامی واحد لاهیجان به مناسبت بزرگداشت هفته بسیج برگزارگردید.

به گزارش خبرنگار ایسکانیوز از لاهیجان، سردارمحمدعلی حق بین فرمانده لشکرعملیاتی سپاه قدس استان گیلان با اشاره به اینکه مشکلات اقتصادی کشور با جابجایی افراد حل نمی شود افزود: بنابر فرمایش گهربار حضرت امیر المومنین (ع)، پایه اصلی اقتصاد فرهنگ است درکشور امکانات و سرمایه های عظیمی وجود دارد که اگر فرهنگ استفاده از این امکانات اصلاح شود، بسیاری از مشکلات اقتصادی جامعه حل می شود.

وی ایجاد جبهه مقاومت توسط جمهوری اسلامی ایران را در راستای ایجاد امنیت پایدار برای کشور دانست و ادامه داد: اگر امنیت پایدار وجود نداشته باشد و این امنیت منجر به اقتدار نشود، ثروت و سرمایه به سمت کشور نخواهد آمد و منافع ملی حفظ نخواهد شد.

سردار حق بین با اشاره به دستور رهبرمعظم انقلاب در رابطه با ایجاد جبهه مقاومت افزود: با ضربه ای که جبهه مقاومت درسوریه به آمریکا وارد کرد، جایگاه ایران در جهان بالا رفته است و ابرقدرتی آمریکا هم اکنون مورد سوال قرار گرفته و برای همین است که آمریکایی ها از ایران به شدت عصبانی هستند.

سردار، مهمترین وظیفه امروز مراکز تصمیم گیری را پرورش نیروی انقلابی، پاک و مومن برای آینده نظام دانست و ادامه داد: تمام تلاش دشمن آن است که مشکلات جامعه را بزرگ نشان دهند و مردم و جوانان را از آینده مایوس نمایند و بزرگترین وظیفه مراکز تصمیم سازی مانند دانشگاه این است که با ایجاد امید و نشاط نیروهای انقلابی و با سواد مومن را برای هدایت جامعه پرورش دهند.

وی یکی از تاکتیک های دشمن را عدم وجود استقلال در تمامی زمینه ها دانست و بیان داشت: به دنبال آن هستند که در همه ابعاد ایران را وابسته خود نمایند و ملت وابسته مجبور است که هرچه آنان می گوید راگوش دهد.

وی یکی از بزرگترین چالش های آینده را پرورش نیروی مومن ومتعهد دانست و ادامه داد: هم اکنون اقتدار ما مرهون ایثار و شهامت جوانان انقلابی همانند شهدا و مجاهدانی است که در دفاع مقدس و هم اکنون در سوریه و عراق مجاهدت کردند و تمامی تلاش دشمن آن است که به هر نحوی که می تواند جلوی پرورش آنها را بگیرند.

حق بین، راهی را که تاکنون با هدایت امام راحل(ره) و مقام معظم رهبری طی شده است درست و برحق دانست و افزود: هم اکنون راه برگشت وجود ندارد و اگر قدرتمند شدیم، نظام سلطه به رهبری آمریکا مجبور خواهد شد که با ما تعامل داشته باشد و به خواسته های برحق ما تن دهد.

در پایان نیز شرکت کنندگان با حضور در مزار شهدای گمنام و قرائت فاتحه یاد وخاطره شهدای هشت سال دفاع مقدس را گرامی داشتند.

کد خبر: 977963

وب گردی

وب گردی