دانشگاه آزاد اسلامی در تبیین وترویج اندیشه های دین مبین اسلام  تلاش مضاعف دارد

رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرعباس در مراسم جشن میلاد پیامبر گرامی اسلام ، با اشاره به رسالت ائمه ی اطهار در روشنگری و هدایت جامعه ؛ دانشگاه آزاد اسلامی را زاییده فرهنگ و تفکر ات اسلامی خواند که در تبیین و ترویج اندیشه ها ی ائمه اطهار تلاش مضاعف دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری ایسکانیوز، دکتر مهدی باقری که در جشن وحدت مسلمانان که به همت حوزه معاونت فرهنگی واحد بندرعباس و به مناسبت ولادت با سعادت نبی مکرم اسلام برگزار شد سخن می گفت، با گرامی داشت ولادت با سعادت پیامبر گرامی اکرم (ص) و هفته وحدت، ایشان را شخصیتی ممتاز و منحصر به فرد خواند که دین اسلام پیشرفت و رشد خود را مدیون این شخصیت برجسته است.

وی مطالعه تاریخ زرین و سراسر افتخار اسلام از نگاه تاریخ نویسان را به خوبی نشان دهنده رفعت، نشاط ، عدالت و ایثار در این دین مبین و کامل الهی دانست و گفت: آنچه دین اسلام را از سایر ادیان ممتاز کرده کامل بودن این دین مبین است که در آن هم به سعادت دنیوی و هم اخروی بشر به خوبی پرداخته شده و اطلاعاتی در آن به ثبت رسیده که آینده بشریت را به خوبی ترسیم و پیش بینی کرده است.

باقری، تفرقه افکنی در وحدت جهان اسلام را یک توطئه بزرگ استکبار دانست و افزود: « اگر هوشیاری علمای دین در این عرصه نباشد و جهان اسلام اتحاد و وحدت خود را از دست بدهد بدون شک اختلافات قومی، قبیله ای و... در میان مسلمانان بالا خواهد گرفت که این مهم تنها در سایه وحدت اسلامی امکان پذیر خواهد بود.

وی تاکید کرد آنچه استکبار جهانی را نگران می سازد، اتحاد و یکپارچگی جهان اسلام است و این مهم جز در سایه درایت و وحدت علمای دینی و خویشتن داری مسلمانان امکان نخواهد داشت.

در ادامه این مراسم استاد حوزه و دانشگاه نیز با تبریک هفته وحدت، این اتفاق بزرگ را احترام به مذاهب شیعه و سنی دانست و افزود: « این تصمیم و نامگذاری نشان از هوش بالای رهبر کبیر انقلاب داشت که در همان ابتدا به توطئه دشمن پی برد و سعی نمود با زنده کردن وحدت بین علمای دین اسلام و مسلمین، اجازه سواستفاده را از دشمن بگیرد.»

حجت الاسلام با وقار نقش دشمن را ایجاد شکاف بین مسلمانان عنوان کرد و گفت: « اگر هوشیاری مسلمانان نباشد، دشمن همیشه در صدد است با ایجاد شکاف بین مسلمانان به اهداف شوم دست پیدا بکند و بتواند سلطه خود را در منطقه فراگیر تر سازد.»

استاد حوزه افزود:« اهداف دشمن از ایجاد اختلاف به معنای شیوع جنگ؛ نا امنی، درگیری، عقب ماندگی بین مسلمانان است تا بتواند از این طرق به اهداف تسلط خود بر مسلمانان، فروش سلاح برای ایجاد ناامنی، غارت و چپاول ثروت های خدادادی مسلمانان وسایر... دست پیدا کند .»

وی افزود: « یکی از اهداف و شگفتی های انقلاب اسلامی ایجاد وحدت بین مسلمانان است و این مساله توانسته دشمنان اسلام و استکبار جهانی را متاثر ساخته و باعث شود تا هر روز با تکیه بر عوامل خود در منطقه ایجاد نا امنی بکنند تا به اهداف خود نزدیک شوند.»

گفتنی است این مراسم با برنامه های متنوع و ساد دیگری نیز همراه بود.

کد خبر: 977972

وب گردی

وب گردی