ایران، الگوی موفق اتحاد شیعه و سنی است

رئیس شورای ایدئولوژی اسلامی دولت پاکستان با تاکید بر لزوم اتحاد و همبستگی مسلمانان برای مقابله با توطئه تفرقه دشمنان اسلام، از کشور ایران به عنوان الگوی موفقی برای همزیستی، اتحاد و همبستگی شیعه و سنی یاد کرد.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز؛ «قبله ایاز» در کنفرانس وحدت مسلمانان در شهر پیشاور پاکستان که از سوی خانه فرهنگ جمهوری اسلامی ایران در این شهر برگزار شد، گفت:نباید اجازه دهیم که دشمنان اسلام در توطئه تفرقه اندازی و اختلاف افکنی میان امت اسلام موفق شوند.
وی اضافه کرد:دشمنان اسلام در تلاشند تا با ایجاد تفرقه میان کشورهای مسلمانان، به منافع خود دست یابند و در این خصوص باید، ایران اسلامی را الگوی خود قرار دهیم.
قبله ایاز اضافه کرد:مردم ایران در مسیر مقاومت و ایستادگی برابر دشمنان اسلام مشکلات زیادی متحمل شدند، ولی از اهداف اسلامی و انقلابی خود دست نکشیدند.
وی اضافه کرد:مردم و نظام جمهوری اسلامی ایران هیچ گاه از توطئه های دشمنان هراسان نشدند و جهانیان گسترش اتحاد و مقاومت ایرانیان را شاهدند.
رئیس شورای ایدئولوژی اسلامی پاکستان در دولت فدرال در پایان سخنانش، یکی از نیازهای زمان کنونی برای مسلمانان را الگوگیری از جمهوری اسلامی ایران در مسیر ایستادگی، مقاومت، اتحاد و همزیستی مسالمت آمیز ادیان مختلف در این کشور عنوان کرد.

*** مسلمانان درگیر مناقشات ساختگی دشمنان شده اند
پرفسور «معصوم عابدی» استاد دانشگاه در شهر لاهور نیز در این آیین گفت:لازم است که این کنفرانس برای وحدت مسلمانان پاکستان و مسلمانان جهان برگزار شود.
وی تصریح کرد:باید اعتراف کرد که مسلمانان این روزها از همدیگر دور شده اند به عناون مثال، «لیبی، سوریه و عراق» به عنوان کشورهای مسلمان دارای منابع نفتی درگیر جنگ شده و به جای پیشرفت و ترقی درگیر مناقشات ساختگی شده اند.

*** از فرصت نامگذاری هفته وحدت استفاده مطلوب نشد
رئیس شورای بین المللی علما و مشایخ پیشاور نیز بر لزوم اجرای گام های عملی برای تحقق وحدت اسلامی تاکید کرد و گفت:ایران تنها کشور اسلامی است که تواست هفته ای را برای ایجاد وحدت نامگذاری کند، ولی از این فرصت به خوبی استفاده نکردیم.
مولانا «محمد شعیب» ادامه داد:وحدت و اتحاد مسلمانان نه تنها قدرت آنها را افزایش می دهد، بلکه به گسترش امنیت در کشورهای اسلامی نیز منجر می شود.
وی گفت:تا زمانی که مسلمانان وحدت و همبستگی نداشته باشند، مشکلات نیز ادامه می یابد و اگر متحد شویم آمریکا ، اسرائیل و بریتانیا، مقابل قدرت مسلمانان هیچ هستند.

*** سران کشورهای اسلامی از سخنان تفرقه افکن دوری کنند
علامه «جواد هادی» رئیس مدرسه عارف حسینی نیزدر سخنانی در این همایش تصریح کرد:مسلمانان به ویژه سران امت اسلام، باید برای تحقق وحدت، از اظهاراتی که باعث آزار فرقه های دیگر مسلمان شود اجتناب کرده و اگر کدورتی نسبت به یکدیگر دارند، با گفت و گو حل کنند.

*** برخی کشورهای مسلمان به دام دشمن گرفتار شدند
سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در پیشاور پاکستان نیز در سخنانی دراین کنفرانس گفت:جای افتخار است که بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران، مسیر روشن و واضح را برای مسلمانان جهان گشود تا آنها اختلافات فرعی خود را فراموش کرده و مصداق آیه واعتصمو به حب الله شوند.
«محمدباقر بیگی» اضافه کرد:شرایط کنونی جهان اسلام بر اساس منویات ودستورات قرآن، پیامبر اسلام و ائمه اطهار نیست و برخی کشورهای مسلمان به دام دشمنان اسلام گرفتار شده و سیاست های خود را طبق میل آنها تدوین کرده و حتی نص صریح قران را نقض می کنند.
وی با تشریح همکاری مشترک ایران و پاکستان در زمینه های مختلف نیز گفت:دو کشور تاکنون در زمینه های سیاسی، تجاری و اقتصادی و همچنین ریشه کنی تروریسم در مناطق مرزی متصل به استان بلوچستان، همکاری های خوبی داشته اند.

*** گسترش تفرقه بین مسلمانان، اصل کاری دشمنان
وابسته فرهنگی و رئیس خانه فرهنگ جمهوری اسلامی ایران در پیشاور نیز به عنوان سخنران پایانی این مراسم، با تاکید بر لزوم وحدت و همبستگی بین فرقه های اسلامی در شرایط کنونی جهان گفت:روشنگری و آگاهی بخشی دین اسلام، موجب می‌شد تا مردم از بردگی خلاصی یابند، لذا همواره دشمنان دین برای نابود کردن آن تلاش کرده و با انواع ترفندها، از آغاز نبوت پیامبر تا امروز قصد دارند تا با گسترش تفرقه بین مسلمانان، از اشاعه اسلام جلوگیری کنند.
«عباس فاموری» اضافه کرد:در این خصوص نیز، مهم‌ترین و بزرگترین دستآویز مخالفان حقیقت، بحث شیعه و سنی و اختلاف میان این دو مذهب مسلمانان است.
این مراسم با حضور جمعی از شخصیت های علمی و ادبی ایالت خیبرپخنونخوا پاکستان و دیگر شهرهای این کشور در تالار امام خمینی (ره) خانه فرهنگ پیشاور برگزار شد.
خانم «روبینه معین» رئیس اداره منهاج القرآن بخش بانوان، دکتر «مرادعلی طورو» استاد دانشگاه کشاورزی ، مولانا «احسان الله جنیدی» رئیس جامعه جنیدیه پیشاور، دکتر علامه «جواد هادی» رئیس مدرسه شهید عارف حسینی پیشاور، علامه «محمد شعیب» رئیس شورای علما و مشایخ و علامه «نذیر حسین مطهری» امام جمعه و جماعت مسجد شیعیان حیاط آباد پیشاور از دیگر مهمانان این کنفرانس بودند.

ایرنا

انتهای پیام/

کد خبر: 977981

وب گردی

وب گردی