جزئیات ثبت نام در کنکور دکتری 98/ هزینه ثبت نام علی الحساب 60 هزار تومان است

سازمان سنجش دفترچه راهنمای ثبت نام و شرکت در آزمون ورودی دوره دکتری نیمه متمرکز سال 98 را منتشر کرد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، آزمون ورودی دوره دکتری نیمه متمرکز سال 98 برای پذیرش در دوره‌های روزانه، نوبت دوم(شبانه)، پردیس خودگردان و مشترک دانشگاه‌های دانشگاه آزاد اسلامی، دانشگاه پیام نور و مؤسسات آموزش عالی غیرانتفاعی برگزار می‌‌‌شود.

ثبت نام این آزمون امروز از شب گذشته (6 آذر) آغاز شده است و در روز دوشنبه 12 آذر 97 به پایان می رسد. بر اساس اعلام سازمان سنجش، اطلاعیه دریافت کارت ورود به جلسه آزمون ورودی دکتری (Ph.D) سال 98 و برگزاری آزمون در نشریه پیک سازمان سنجش و سایت اینترنتی سازمان در تاریخ 21 و 29 بهمن سال جاری منتشر خواهد شد.

داوطلبان می توانند برای دریافت کارت ورود به جلسه و برگه راهنمای آزمون از 30 بهمن تا 2 اسفند ماه سال جاری به سایت سازمان سنجش مراجعه کنند. این آزمون در روز جمعه سوم اسفند ماه 97 برگزار می شود.

بر اساس اعلام سازمان سنجش، نتایج اولیه آزمون ورودی دکتری (Ph.D) سال 98، در هفته آخر فروردین ماه 98 منتشر می شود و داوطلبانی که مجاز به انتخاب رشته شده اند می توانند در نیمه اول اردیبهشت 98 نسبت به انتخاب رشته اینترنتی که تنها از طریق سایت اینترنتی سازمان مقدور است، اقدام کنند. براساس برنامه ریزی های صورت گرفته توسط سازمان سنجش، نتایج نهایی آزمون ورودی دکتری (Ph.D) سال 98، در دهه اول شهریور ماه سال آینده منتشر خواهد شد.

داوطلبان واجد شرایط عمومی و اختصاصی مندرج در دفترچه راهنمای شرکت در آزمون، می‌توانند در آزمون ورودی دکتری (Ph.D) ثبت‌نام کنند.

لازم به ذکر است هر داوطلب بر اساس علاقه، تنها می تواند در یک کدرشته امتحانی (متناسب با مدرک فارغ التحصیلی)، ثبت نام و در آزمون مربوط شرکت کند. داوطلبان لازم است پس از مطالعه دقیق این دفترچه شخصاً به سایت این سازمان به نشانی www.sanjesh.org به منظور ثبت نـام، مراجعـه و نسبت به تکمیل تقاضانامه ثبت نام اینترنتی اقدام کنند.

گفتنی است داوطلبان با مراجعه به سایت سازمان سنجش و دریافت دفترچه راهنمای ثبت نام (دفترچه شماره یک) با آماده کردن مدارک و اطلاعات مورد نیاز می توانند نسبت به ثبت نام اقدام کنند.

با توجه به اینکه پرداخت هزینه ثبت نام این آزمون به صورت اینترنتی انجام می شود، داوطلبان لازم است به وسیله کارت‌های بانکی عضو شبکه شتاب که پرداخت الکترونیکی آن ها فعال است، با مراجعه به سایت سازمان و پرداخت مبلغ 600 هزار ریال(60 هزار تومان) به عنوان وجه ثبت نام شـرکت در آزمون یک کدرشته امتحانی، نسبت به خرید سریال ثبت نام اقدام کنند.

با توجه به اینکه مقررشده است در مراحل مختلف فرآیند این آزمون خدماتی از طریق ارسال پیام کوتاه به داوطلبان ارائه شود، داوطلبانی که تمایل بـه استفاده از خدمات پیام کوتاه دارند با انتخاب گزینه مربوط و پرداخت مبلغ 605 هزار ریال(60 هزار و 500 تومان) به عنوان هزینه ثبت نام و هزینـه استفاده از خدمات پیام کوتاه، می توانند از این خدمات استفاده کنند.

لازم به ذکر است با توجه به عدم وصول مصوبه هیأت محترم وزیران در خصوص میزان هزینه ثبت نام این آزمون، مبالغ اعلام شده به صورت علی الحساب است و پس از وصول مصوبه هزینه ثبت نام آزمون های سال 1398 ،مبلغ مابه‌التفاوت هزینه ثبت نام در مراحل بعدی از داوطلب اخذ خواهد شد.

برای دریافت این دفترچه راهنما اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/

کد خبر: 977997

وب گردی

وب گردی