برنامه دانشگاه آزاد اسلامی مسئله‌محوری به جای آموزش‌محوری است

رئیس دفتر نظارت فرهنگی و دانشجویی هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی گفت: برنامه دانشگاه آزاد اسلامی، مسئله‌محوری به‌جای آموزش‌محوری است.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی به نقل از واحد کرمانشاه، دکتر حمیدرضا مقدم‌فر در حاشیه بازدید از دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمانشاه در جمع هیأت رئیسه این دانشگاه، هدف از این بازدید را ارتقا و کمک به واحدهای دانشگاه دانست و گفت: این بازدیدها برای کم‌کردن فاصله صف و ستاد در دانشگاه و سپردن برخی امور به واحدهای دانشگاهی در راستای ارتباط بیشتر با سازمان مرکزی صورت می‌گیرد.

وی با تأکید بر حرکت تازه دانشگاه آزاد اسلامی مطابق با انتظارات مقام معظم رهبری و حضور دکتر علی‌اکبر ولایتی در مسئولیت هیأت امنا و هیأت مؤسس به سمت تحول علمی، فرهنگی و پژوهشی همراه با ارتقای همه‌جانبه افزود: افق نگاه مدیران دانشگاه حرکت به سمت تحول همه‌جانبه بوده که پیش‌نیاز این حرکت، ارتقای فرهنگی است.

مشاور فرهنگی رئیس هیأت امنا و هیأت مؤسس دانشگاه آزاد اسلامی افزود: در تلاش هستیم با تغییر شرایط گذشته که باعث آسیب به بخش فرهنگی و اسلامی دانشگاه شده با تعهد اسلامی دانشگاه که پسوند اصلی آن نیز هست در راستای ارتقای فرهنگی به‌عنوان زیرساخت در کنار سایر شرایط علمی و پژوهشی اقدام کنیم.

مقدم‌فر حضور افراد مؤمن و انقلابی در دانشگاه اسلامی را ضروری دانست و تصریح کرد: دغدغه ائمه جمعه و مؤمنان در همه شهرها این است که دانشگاه آزاد اسلامی قبل از وجهه علمی، دارای تأثیرات فرهنگی باشد و در این دوره از دانشگاه در راستای تحول فرهنگی در کنار سایر دستورالعمل‌های مورد نیاز، اصلی‌ترین شاخص تحول، استفاده از استادان مؤمن، انقلابی و متدین است. در همین راستا استادانی که دارای شرایط غیراسلامی و جهت‌دار در دانشگاه باشند، جایگاهی نخواهند داشت و این نگاه برای مدیران و کارکنان نیز مورد انتظار است.

وی مسجد را شاخص موفق فرهنگی یک مدیر دانشگاهی دانست و اظهار کرد: اگر مسجد یک دانشگاه که خانه خدا و مهم‌ترین پایگاه فرهنگی است، آباد باشد، مدیریت آن مجموعه در راستای حرکت فرهنگی مناسب به پیش می‌رود و این مقدمه ارتقای فرهنگی و پس از آن ارتقای علمی، پژوهشی و سیاسی است.

رئیس دفتر نظارت فرهنگی و دانشجویی هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی، قطب‌شدن دانشگاه از لحاظ علمی را اصلی‌ترین برنامه پیش‌رو برای دانشگاه بیان کرد و گفت: ارتقای علمی دانشگاه باید به سمت برند‌سازی و گزینه اول دانشجویان در آینده باشد و در این راستا جدای از فعالیت‌های فرهنگی، علمی و پژوهشی، مسئله‌محور و موضوع‌محور بودن دانشگاه به‌جای آموزش‌محور بودن است.

انتهای پیام/

کد خبر: 977999

وب گردی

وب گردی