نقوی حسینی: اعتراضات اخیر در زمینه غذای دانشجویی عادی نیست/  ردپای «سازمان سیا» در اعتراضات

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: این امکان وجود دارد، سازمان سیا از طریق واسطه‌های گوناگون، مشکلاتی را به صورت عمدی برای غذا، خوابگاه و دیگر امکانات لازم برای دانشجویان ایجاد کند.

سید حسین نقوی حسینی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره احتمال عمدی بودن بروز مشکلات در برخی از دانشگاه‌های کشور از ابتدای سال تحصیلی اظهار داشت: این که برخی از کشورها مانند آمریکا و رژیم صهیونیستی برای ایجاد اعتراضات و اعتصابات در داخل ایران برنامه ریزی کرده اند، موضوعی واضح است و حتی این کشورها سیاست های خود را در برخی موارد به صورت علنی اعلام کرده اند.

وی افزود: آمریکایی ها ماه آینده را، ماه های «اعتراضات صنفی» نام گذاری کرده اند و دانشجویان، معلمان و کارگران جزء مهم ترین اهداف سازمان های جاسوسی بیگانه تلقی می شوند و برای پیاده سازی سیاست های خود سرمایه گذاری های کلانی را کرده اند.

نقوی حسینی ادامه داد: استکبار جهانی به منظور تحریک اصناف در داخل کشور، دست به اقدامات خرابکارانه می زند تا به وسیله این اقدامات زمینه را برای اعتصابات و اعتراضات فراهم کند.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با اشاره به مشکلات به وجود آمده در غذای سلف برخی از دانشگاه ها گفت: این که نماینده سازمان سیا به طور مستقیم برای غذای دانشجویان مشکل به وجود آورد صحیح نیست، بلکه این امکان وجود دارد که این سازمان از طریق واسطه های گوناگون، مشکلاتی را به صورت عمدی برای غذا، خوابگاه و دیگر امکانات لازم برای دانشجویان ایجاد کند.

وی با تاکید بر این که اتفاقات اخیر در دانشگاه های کشور عادی نیست اذعان داشت: با وجود این تحرکات دشمن، خودمان باید پرچمدار مطالبات صنفی از جمله دانشجویان باشیم؛ به عنوان مثال فراکسیون فرهنگیان مجلس شورای اسلامی باید پرچمدار مطالبات معلمان باشد و این که شبکه خارجی مدیریت این مطالبات را بر عهده بگیرد به هیچ وجه صحیح نیست.

نقوی حسینی با بیان این که مطالبات به حقی در دانشجویان وجود دارد تصریح کرد: وزارت علوم، وزارت آموزش پرورش وزارت کار باید پاسخگوی مطالبات موجود باشند و در جهت حل آن بکوشند. در واقع نباید بهانه به دست گروه های ضد انقلاب دهیم تا با اقدامات خرابکارانه امنیت کشور را لکه دار کنند.

عضو فراکسیون ولایی مجلس شورای اسلامی در پایان تاکید کرد: حفظ و حراست از بهداشت مواد غذایی دانشجویان وظیفه وزارت علوم است و نباید از وظایف خود کوتاهی کند. با این اوصاف اتفاقات و مشکلات به وجود آمده در غذای سلف دانشگاه ها به هیچ وجه عادی نیست.

انتهای پیام/

کد خبر: 978014

وب گردی

وب گردی