تاکید ترکیه بر حق مشروع خود در شمال سوریه

شورای عالی امنیت ملی ترکیه پس از یک نشست 5 ساعته بر حق مشروع این کشور در شمال سوریه تاکید کرد.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، کاخ ریاست جمهور ترکیه در آنکارا به مدت 5 ساعت میزبان نشست شورای عالی امنیت ملی ترکیه به ریاست «رجب طیب اردوغان» و با حضور مقامات نظامی و امنیتی این کشور بود.

پس از پایان این نشست در بیانیه‌ای اعلام شد: تحولات سوریه از منظر امنیت ملی ترکیه اهمیت ویژه‌ای دارد و از نگاه آنکارا٬ تحولات شرق فرات٬ جدی‌ترین تهدید علیه امنیت ترکیه است. ترکیه خود را پایبند به تبعیت از راهکارهای سیاسی می‌داند، اما در عین حال از حق مشروع خود در شمال سوریه استفاده می‌کند و اجازه نمی‌دهد هیچ تحول و رویداد جدیدی به شکل امر واقع در ترکیه تحمیل شود.

از طرفی دیگر برخی از رسانه های سوری تصاویری را منتشر کرده اند که نشان دهنده استقرار پست های بازرسی نیروهای آمریکایی در مرز سوریه با ترکیه است. این در حالی است که هنوز منابع رسمی ترکیه یا آمریکا این مساله را تایید نکرده‌اند.

«جیمز ماتیس»، وزیر دفاع آمریکا روز چهارشنبه هفته گذشته گفته بود، ایالات متحده با هدف تمرکز بر شکست داعش در سوریه، ساخت پست‌های بازرسی را در امتداد مرزهای ترکیه و سوریه آغاز کرده است.

در هفته های گذشته تنش در روابط ترکیه و آمریکا بخاطر حمایت واشنگتن از «نیروهای سوریه دمکراتیک» در شمال شرق سوریه افزایش یافته است. پیشتر ترکیه از احتمال حمله نظامی خود به این منطقه خبر داده بود.

انتهای پیام /

کد خبر: 978036

وب گردی

وب گردی