دانشگاه آزاد با اجرای طرح پایش در مبارزه با پایان نامه فروشی پیشگام شد

با اجرای طرح پایش دانشگاه آزاد اسلامی، دیگر استادان نمی توانند پایان نامه ها را به راحتی به فروش برسانند.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، روز دوشنبه ششم آذر ماه 97 طرح پایش (پژوهش اثرگذار یکپارچه شبکه‌ای) دانشگاه آزاد اسلامی با حضور دکتر ولایتی رئیس هیأت امنا و هیأت مؤسس دانشگاه آزاد اسلامی، دکتر محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی و جمعی از مدیران، روسای استان‌ها،استادان و پژوهشگران دانشگاه آزاد اسلامی رونمایی شد.

در طرح پایش ۵۰ چالش جزئی کشور، ۹۴۴ برنامه پژوهشی و ۸ برنامه علمی که در آینده به ۴۰ برنامه ارتقا خواهند یافت، ۱۱۲ استاد از سراسر کشور در این طرح مشارکت داشته و ۵۳۶۹ موضوع رساله تدوین و برنامه‌ریزی شده است.

همچنین قرار است در تمام واحدهای بین المللی دانشگاه آزاد اسلامی هم این طرح اجرا شود.

با توجه به این طرح دیگر هیچ استادی نمی تواند خارج از سامانه پایان نامه خود را به فروش برساند و به زودی در این طرح تالار گفت‌وگو راه‌اندازی می شود.

در این طرح تمام پایان نامه‌ها تحت بازرسی قرار خواهند گرفت و اگر عنوانی از مطالب ارائه شده خارج از سامانه به فروش برسد تخلف خواهد شد.

در همین راستا حسین سیمایی معاون حقوقی و امور مجلس وزارت علوم گفت: به وزیر ارتباطات نامه زده و درخواست کرده ایم به شرکت های تلفن همراه اطلاع دهند، تا از تبلیغ پایان نامه فروشی و تقلب در تهیه آثار علمی اجتناب شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 978041

وب گردی

وب گردی