«فلسطینی کوچک» در قلب آمریکای لاتین

مستندی که در 52 دقیقه به آنتن هیسپان تی وی رسیده است، داستان تبعید شدگان فلسطینی در شیلی را و اینکه چطور صلح و آرامش را در این گوشه از جهان جستجو می کنند و در آرزوی بازگشت به کشورشان هستند، روایت می کند.

به گزارش روابط عمومی شبکه هیسپان تی وی، در مستندی که قرار است از این شبکه پخش شود، دیوید گنزالس، تهیه کننده این کار به سراغ سه نسل از خانواده های فلسطینی رفته که به اجبار سرزمین خود را ترک کرده و حالا در کشور شیلی زندگی می کنند و آرزوی بازگشت به فلسطین را دارند.
در ابتدای مستند، او به سراغ کارلوس ابوسلم رفته که وی آخرین نسل از اولین خانواده فلسطینی است که در سال 1890 به شیلی آمده اند. کارلوس ما را به گذشته خواهد برد و از اولین مهاجران که چگونه در سرزمینی اینقدر دور از وطنشان اقامت کردند صحبت خواهد کرد.
در ادامه خواهیم دید که پس از جنگ جهانی دوم و ایجاد رژیم صهیونیستی، خیلی از فلسطینی ها از سرزمین هایشان اخراج شدند و این مسئله باعث ورود دومین گروه تبعید شدگان به شیلی شد.آنها توسط خانواده هایی که تقریبا نیم قرن پیش جامعه جدیدی را در شیلی تشکیل داده بودند، مورد استقبال قرار گرفتند. در این بخش با الیسا ساباخ و مانوئل مانسور همراه خواهیم شد که از نوادگان تبعید شدگان دهه 40 می باشند.همراه آنها به یک محله تجاری بسیار مهم در سانتیاگو که توسط فلسطینی ها برپاشده است رفته و با کسانی که از دهه 60 در آن مشغول به کار هستند آشنا می شویم و به راز اینکه آن ها چگونه در این «فلسطین کوچک» با یهودیان زندگی می کنند پی خواهیم برد.
علی ابوحتون و خانواده اش، سومین گروهی هستند که داستان زندگی و مهاجرت آنها در این مستند به تصویر کشیده می شود. این مهاجران پس از جنگ غزه از کشورشان به شیلی آمده اند و می بینیم که برای تسلط به زبان اسپانیایی به کلاس می روند.خانواده های فلسطینی مقیم شیلی علیرغم تفاوت مذهبی که با مردم شیلی دارند و مسلمان هستند، توانسته اند کم کم جایی برای خود در این کشور باز کنند.
مستند دو قسمتی «فلسطین کوچک» از روز پنج شنبه ساعت 8:30 به وقت تهران از شبکه هیسپان تی وی پخش و تکرار آن ساعت 15:30 و 21:30 همان روز خواهد بود.

کد خبر: 978060

وب گردی

وب گردی