روح پهلوانی در ورزش با روحیه بسیجی تقویت  می شود

مدیر کل تربیت‌بدنی دانشگاه آزاد اسلامی در پیامی به مناسبت هفته بسیج گفت: روح پهلوانی در ورزش با روحیه بسیجی تقویت می‌شود.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از روابط عمومی اداره کل تربیت بدنی داشگاه آزاد اسلامی، دکتر جوانمرد گفت : بمناسبت فرارسیدن 5 آذر ماه سالروز تشکیل بسیج مستضعفان به فرمان رهبر کبیر انقلاب حضرت امام خمینی (ر ه ) اداره کل تربیت بدنی دانشگاه آزاد اسلامی بر اساس رسالت خود در راستای پاسداری از آرمانهای بلند امام راحل و تحقق منویات مقام معظم رهبری اقدام به برگزاری دو دوره مسابقات قهرمانی کشور دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی در رشته های فوتسال به میزبانی واحد شیراز و شطرنج به میزبانی واحد آشتیان در بخش برادران نمود.

وی افزود: از آنجا که بسیج اسوه خوبیها و ارزشهاست ، بسیج آینه تمام نمای ارزشهای متعال انسانی و اسلامی است ، بسیج تندیس مقاومت ، رشادت و جوانمردی است به همین جهت باید روحیه بسیجی را در بین جامعه به ویژه نسل جوان و دانشگاهی تقویت کرد و این مسابقات در راستای نهادینه کردن روحیه بسیجی در بین دانشجویان برگزار گردید.

وی اضافه کرد : متاسفانه اخلاق و مرام پهلوانی در ورزش تحت الشعاع مسائل دیگری قرار گرفته و مشهور شدن به محبوب شدن تنه زده و قهرمانی جای پهلوانی راگرفته که در این میان می توان با تقویت روحیه بسیجی این خلاء را رفع کرد و فرهنگ پهلوانی و جوانمردی را در ورزش ارتقا داد.

جوانمرد افزود در این مسابقات که با نام جام بسیج و با شعار ( ورزش _ارزش_ دانش) برگزار گردید ، در رشته فوتسال که با میزبانی واحد شیراز برگزار شد 10 تیم شرکت کردند و تیمهای فارس ، خراسان شمالی و تهران به ترتیب مقامهای اول تا سوم را کسب کردند.

همچنین در واحد آشتیان نیز مسابقات شطرنج برادران با 42 شطرنج باز برگزار شد و سر انجام تیم تهران مقام اول ، تیم هرمزگان مقام دوم و تیم خوزستان مقام سوم را بدست آوردند.

انتهای پیام/

کد خبر: 978072

وب گردی

وب گردی