امام جمعه ملکان بر توجه به تربیت در مدارس و مراکز آموزش عالی تاکید کرد

حجت الاسلام حافظ زمانی روز چهارشنبه در دیدار رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد ملکان افزود:متاسفانه در مدارس توجهی که به امر آموزش دانش آموزان می شود به تربیت نسل های آینده نمی شود و در دانشگاهها نیز تربیت به موضوعی تقریبا فراموش شده تبدیل می شود.

به گزارش ایسکانیوز امام جمعه ملکان گفت: با بیان اینکه همانطوری که در اسلام به علم توجه شده در خصوص فرهنگ و تربیت نیز مورد تاکید قرار گرفته است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان ملکان بر برگزاری کلاسهای اخلاق و تربیت و همچنین کلاسهای رفع برخی شبهات و سئوالات شرعی در دانشگاهها برای دانشجویان و حتی اساتید تاکید کرد و گفت:مسائل مذهبی نیز در دانشگاهها تقویت شود و دانشگاهها اهتمام بیشتری به امر برگزاری مراسمات ویژه مناسبت های اسلامی و مذهبی و برپایی نمازهای جماعات داشته باشند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد ملکان نیز در این دیدار بر وحدت حوزه و دانشگاه تاکید کرد و گفت: توجه به مسائل دینی،مذهبی و فرهنگی از اولویت های دانشگاه آزاد اسلامی واحد ملکان می باشد.

دکتر هدایت اسلامی همچنین بر دوری از افراط و تفریط در محیط های دانشگاهی تاکید کرد و گفت:مسئله امر به معروف و نهی از منکر و حجاب و عفاف باید در محیط های دانشگاهی با رعایت ادب و احترام و تکریم دانشجو اجرا و از هرگونه افراط و تفریط در این خصوص پرهیز گردد.

وی همچنین خواستار توجه ویژه به آسیب های اجتماعی از جمله طلاق و اعتیاد بعنوان معضلات اجتماعی در مدارس و دانشگاهها شد.

انتهای پیام /

کد خبر: 978091

وب گردی

وب گردی