تمجید مدیرکل سازمان جهانی مالکیت معنوی از ایران

مدیرکل سازمان جهانی مالکیت معنوی در دیدار ظریف از جمهوری اسلامی ایران به عنوان یک عضو فعال و سازنده در عرصه سازمان‌های بین‌المللی و چندجانبه گرایی تمجید کرد.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز؛ محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در ژنو با «فرانسیس گری» مدیرکل سازمان جهانی مالکیت معنوی (وایپو) در خصوص همکاری‌های دوجانبه با این سازمان و روندهای جاری بین‌المللی در حوزه مالکیت معنوی دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این دیدار وزیر امور خارجه کشورمان ضمن اشاره به برنامه‌های ایران برای حرکت از اقتصاد مبتنی بر نفت و‌ گاز به اقتصاد دانش بنیان، بر اهمیت توجه به مالکیت معنوی در این مسیر تاکید کرد.

وی ضمن برجسته کردن اهمیت چندجانبه گرایی در عرصه بین‌المللی، اقدامات قهری یکجانبه و تحریم‌های غیرقانونی را عاملی مخرب برای توسعه و پیشرفت جوامع در حوزه علم و فناوری برشمرد.

مدیرکل وایپو نیز در این دیدار ضمن ارائه گزارشی در خصوص آخرین روندهای بین‌المللی در حوزه مالکیت معنوی، به مهمترین چالش‌های پیش روی جامعه جهانی در این حوزه اشاره و از جمهوری اسلامی ایران به عنوان یک عضو فعال و سازنده در عرصه سازمان‌های بین‌المللی و چندجانبه گرایی تمجید کرد.

به گزارش فارس، وزیر خارجه ایران به منظور شرکت در کنفرانس بین‌المللی افغانستان در ژنو به سر می‌برد. این کنفرانس طی دیروز و امروز در شهر ژنو سوئیس در حال برگزاری است.

رئیس دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران در حاشیه این نشست با «اشرف غنی» رئیس جمهور، «عبدالله عبدالله» رئیس اجرایی دولت ملی افغانستان، «پیتر مائوئر» رئیس کمیته بین‌المللی صلیب سرخ و «میشل باشلت» کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد دیدار و گفت‌وگو کرد.

فارس

انتهای پیام/

کد خبر: 978095

وب گردی

وب گردی