هیئت های نظارت وزارت علوم از 44 مرکز آموزش عالی استانی بازدید کردند

گروه های هیئت نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت علوم، تحقیقات و فناوری استانی، طی سه ماه گذشته در راستای ارتقای کیفیت آموزش عالی از ۴۴ موسسه آموزش عالی بازدید کردند.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز ساماندهی آموزش عالی یک تکلیف قانونی است و اجرای آن از سال تحصیلی جدید آغاز شده. با توجه به گسترش نسبتاً وسیع آموزش عالی و وجود حساسیت ها در این خصوص، انجام نظارت و ارزیابی در همه برنامه های در حال اجرا در دانشگاه‌ها، جهت ارتقای کیفیت بسیار مهم است. همچنین برای ارتقای استانداردهای موجود در دانشگاه ها به نتایج ارزیابی هیئت های نظارت و ارزیابی استانی نیاز است.

برهمین اساس هیئت نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت علوم، تحقیقات و فناوری استانی فعالیت خود را آغاز کرده و طی ماه های مهر، آبان و آذر، از ۴۴ موسسه آموزش عالی بازدید کرده است.

گروه های اعزامی هیئت نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت علوم، تحقیقات و فناوری خراسان رضوی، در آبان ماه سال جاری، ۱۷ بازدید از مراکز و واحدهای آموزش عالی و زیرمجموعه های آن استان انجام داده است.

این بازدیدها شامل ۵ دانشگاه یا دانشکده دولتی، ۶ مرکز آموزش علمی – کاربردی، ۱ مؤسسه آموزش عالی غیردولتی – غیرانتفاعی، ۱ واحد دانشگاه پیام نور، ۳ دانشکده از دانشگاه آزاد اسلامی و ۱ پژوهشکده بوده است.

نتیجه بازدیدها پس از طرح گزارش های بازدید در کارگروه‌های تخصصی و هیأت نظارت استانی به مراکز و واحدهای مربوط اعلام خواهد شد. گروه‌های اعزامی این هیئت، در مهرماه نیز از ۲۰ مؤسسه آموزش عالی بازدید کرده بود.

همچنین بر اساس اعلام هیأت نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت استان آذربایجان غربی، در آذرماه جاری، گروه های اعزامی این هیأت از ۷ موسسه آموزش عالی استان بازدید کرده است که شامل ۳ واحد و مرکز دانشگاه پیام نور، ۲ واحد دانشگاه آزاد اسلامی، ۱ دانشگاه فرهنگیان و ۱ آموزشکده فنی و حرفه ای می شود.

کد خبر: 978104

وب گردی

وب گردی