آب های دنیا هم اثر انگشت دارند

تحقیقات جدید توانسته اند به کمک روشی تازه در اندازه گیری همزمان مواد غیر معدنی ، کشف کنند عناصر خاصی در آب هر منطقه از دنیا وجود دارد که اثر انگشت خاص آن مایع محسوب می شود.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیور، تحقیقات جدید توانسته اند به روشی جدید در اندازه گیری همزمان مواد غیر معدنی در مایع ها دست پیدا کنند.

در روش سابق عناصر باید به صورت یک به یک و یا به صورت متناوب مورد تجزیه و تحلیل و آزمایش قرار می گرفتند اما در روش جدید امکان اندازه گیری طیف کامل عناصر معدنی به یکباره فراهم شده است. روش جدید علاوه بر به صرفه بودن از لحاظ اقتصادی بسیار سریع تر انجام می شود و به مواد کمتری هم برای انجام آزمایش نیاز دارد

محققان نمونه هایی از مایعات از منابع متفاوت در سراسر دنیا را مورد آزمایش و مطالعه قرار داده اند؛ از جمله آب های شیرین از حومه نیویورک سیتی، برف هایی از ایتالیا و کرواسی، باران هایی از برزیل و پاکستان، آب دریاچه سوئیس و کرواسی و همچنین آب دریا از ژاپن و برزیل.

آزمایش کردن هر کدام از این آبها منجر به به دست آمدن یک الگوی متمایز عنصری شد که می توان گفت اثر انگشت خاص آن آب به شمار می رود. عناصر خاصی که در آب هر منطقه وجود دارد اثر انگشت خاص آن مایع محسوب می شود که نشان دهنده منشا و مسیری است که هر کدام طی کرده اند.

از طریق این نشانه ها می توان تفاوت بین سرچشمه و راهی که هر مایع برای برگشت به سرمنشا طبیعی خود طی می کند را دریافت و مورد مطالعه قرار داد.

این روش همچنین می تواند به محققان کمک کند تا توزیع عناصر معدنی را فراتر از چندین اندازه گیری معمولی کشف و درک کنند. این روش همچنین در زمینه هایی مانند اکولوژی، علوم اقلیمی، تغذیه و سلامت زیست محیطی می تواند مورد استفاده قرار گیرد.

کد خبر: 978112

وب گردی

وب گردی