وزیر علوم: باید ارتباط بهتری میان دانشگاه‌ها و دانش‌آموختگان شکل بگیرد

وزیر علوم بر ضرورت حمایت بخش خصوصی و خیرین از صاحبان فکر، اندیشه و دانش آموختگان دانشگاهی تاکید کرد و گفت: خوشبختانه این فرهنگ در حال حاضر توسعه یافته و حرکت‌های خوبی از سوی بخش خصوصی و خیرین در حمایت از صاحبان ایده و اندیشه صورت می‌گیرد.

به گزارش ایسکانیوز، دکتر غلامی در آیین اختتامیه دومین جشنواره دانشمندان و اندیشمندان جوان که امروز در تالار علامه امینی دانشگاه تهران برگزار شد، اظهار کرد: خوشبختانه توجه به توسعه علم و فناوری، حرکت به سمت نوآوری و توجه به جوانان اندیشمند کشور عزیزمان، یک فرهنگ گسترده‌ای را در بین علاقه‌مندان به این مرز بوم ایجاد کرده است؛ این نگاه‌های ارزشمند، منجر به روزهای باشکوه توسعه مبتنی بر اندیشه‌های جوان، نوآوری ذهن‌های خلاق اندیشمندان جوان کشورمان و حمایت‌های مراکز علمی و فناوری شده است.

وی با بیان اینکه این نشست به همت اشخاص علم‌دوست، دانش‌پرور و علاقه‌مند به کشور و خارج از بدنه دولت و از دل مردم شکل گرفته است، افزود: این همت عالی که در کشور بین خیرین به معنای عام و به خصوص علاقه‌مندان به حوزه‌های علم و دانش شکل گرفته، فرصت مغتنمی است تا ما را از نشستن صرفاً بر سر سفره دولت دور کند و به سمت بازوان توانمند و ذهن‌های خلاق جوانان متوجه سازد.

وزیر علوم، با مروری بر دستاوردهای علمی و خلاقیت در عرصه‌های مختلف دانش در ۱۰ سال گذشته در کشورمان خاطرنشان کرد: در این بازه زمانی شاهد حرکت‌های پرشتابی در حوزه‌های علم، دانش، فناوری و نوآوری بوده‌ایم که نشان‌دهنده آن است که داریم ظرفیت‌های خود را می‌یابیم.

وی با اشاره به برگزاری دومین جشنواره اندیشمندان و دانشمندان جوان افزود: استفاده از این فرصت‌ها که با حضور علاقه‌مندان حامی علم و دانش شکل می‌گیرد، قطعاً تداوم این حرکت‌ها و سرعت آنها را می‌تواند دوچندان کرده و فرصتی است که جوانان را در مسیر توسعه کشور و اتصالشان به مراکز علمی و دانشگاهی حفظ کند.

غلامی تصریح کرد: در سال‌های پیش رو باید ارتباط بهتری میان دانشگاه‌ها و دانش‌آموختگان و صاحبان فکر و اندیشه شکل گیرد؛ قطعاً دانشگاه‌ها و اساتید با حمایت فکری دانشجویان، به شکوفایی و تعمیق این اندیشه‌ها و اثرگذاری آنها کمک شایانی می‌کنند.

وزیر علوم با بیان اینکه این جشنواره فرصت مغتنمی برای وزارت علوم، دانشگاه‌ها و مراکز علمی و تحقیقاتی است، عنوان کرد: توصیه می‌کنم این رویکردها را بخصوص با حضور بخش خصوصی و صاحبان فکر و اندیشه که از میان جوانان دانش‌آموخته دانشگاه‌ها هستند، مکرر شکل گرفته و حمایت شوند.

وی در پایان ضمن قدردانی از دست‌اندرکاران برگزاری این جشنواره افزود: در وزارت علوم، تحقیقات و فناوری هم به نمایندگی از جامعه علمی کشور و هم به عنوان عضوی از دولت، امیدواریم بتوانیم در کنار شما به این حرکت‌های پرشور، شتابنده و بالنده کمک کنیم.

کد خبر: 978141

وب گردی

وب گردی