کمک هوش مصنوعی به جلوگیری از پیری  چهره

پژوهشگران توانستند با استفاده از فناوری هوش مصنوعی سن افراد را از طریق چهره آنها پیش بینی کنند و این تکنولوژی پیشرفته می تواند در یافتن راه های جدید برای سلامتی پوست موثر باشد

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز به نقل از پایگاه خبری روزنامه الیوم السابع، پژوهشگران از یک سامانه جدید مبتنی بر هوش مصنوعی پرده برداشتند که می تواند سن افراد را به راحتی از طریق نگاه کردن به تصویر بخشی از صورت و تجزیه و تحلیل گوشه چشم ها پیش بینی کند.

این سامانه جدید که بر روی بیش از 8000 تصویر مورد آزمایش قرار گرفته است می تواند هنگامی که بخشی از صورت افراد مشخص باشد سن آنها را با دقت زیادی ارزیابی نموده و برای درمان های بیشتر پوستی مورد استفاده قرار گیرد.

در تحقیقات جدید پژوهشگران شرکت « Haut.AI» که در زمینه مراقبت از پوست فعالیت می کند، 414 تصویر با کیفیت و مجهول الهویه را برای آزمایش دقت این سامانه مورد استفاده قرار داد و دریافتند که وضعیت پوست در نزدیکی گوشه های چشم و پلک در پیش بینی عمر بسیار موثر است.

از این اطلاعات می توان برای ارزیابی عوامل مختلف موثر بر پیری از جمله شیوه های زندگی و چگونگی انجام اقدامات پزشکی و زیبایی استفاده کرد.

آناستازیا جورجیفسکیا رئیس شرکت « Haut.AI» گفت: آینده تولیدات مصرفی در خصوصی سازی بوده و امید است این پژوهش به عنوان زیربنایی برای درمان پوست و نظارت بر سلامتی مصرف کنندگان باشد و استفاده از این هوش مصنوعی منجر به فهم بسیاری از عملیات های زیستی در پوست شود که اکتشافات جدیدی را در آینده به دنبال خواهد داشت.

انتهای پیام/

کد خبر: 978147

وب گردی

وب گردی