کنگره بین المللی سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی افتتاح شد

سومین جشنواره ملی و کنگره بین المللی سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی افتتاح شد.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، مراسم افتتاحیه سومین جشنواره ملی و کنگره بین المللی علوم و فناوری های نوین سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی با حضور جناب آقای دکتر حمیدیه، جناب آقای دکتر امیرخانی و جناب آقای دکتر اقدمی برگزار گردید.

در آغاز این مراسم دکتر امیرخانی، دبیر اجرایی این جشنواره، ضمن خوش آمد گویی به مدعوین و شرکت کنندگان، از حضور 3000 شرکت کننده در جشنواره امسال خبر داد و گفت این استقبال حاکی از رضایت دانشجویان و محققین در سال های گذشته است.

سپس دکتر اقدمی، دبیر علمی جشنواره ملی و کنگره بین المللی سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی، به تشریح بخش های گوناگون طی چهار روز پیش رو پرداخت.

در جریان ادامه افتتاحیه جشنواره، دکتر حمیدیه، دبیر کل جشنواره بین المللی سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی، به ایراد سخنرانی پرداخت. وی ضمن خیر مقدم به سخنرانان داخلی و خارجی و حضار جشنواره، در ابتدا به پیشینه باستانی ایران در زمینه های مختلف از قبیل هنر، ریاضیات، ادبیات و پزشکی پرداخت و افزود ایران در سال های اخیر پیشرفت چشمگیری در زمینه پزشکی بازساختی داشته است که هم زمان با این پیشرفت ها دولت از پیشگامان این حوزه نیز حمایت کرد و زیرساخت مناسبی در زمینه تحقیقات شکل گرفت. در پایان وی به تشریح علت انتخاب طرح بته جقه به عنوان نماد این جشنواره پرداخت و گفت این طرح در تقریبا تمامی آثار میراث فرهنگی و هنری ایرانی طی قرون گذشته وجود دارد که با الهام از درخت همیشه سبز سرو به عنوان نمادی از زندگی، جاودانگی قدرت و پایداری و در عین حال نماد فروتنی است. این ویژگی ها یادآور سلول های بنیادی است که زندگی بخش و احیاکننده حیات می باشند.

در این مراسم دکتر اصغری، رئیس معاونت غذا و دارو، ضمن تقدیر و تشکر از برگزار کنندگان این جشنواره گفت: در حال حاضر 7 محصول در حوزه سلول های بنیادی در FDA ایران در دست بررسی است که 3 محصول موفق به اخذ تائیدیه شده و 2 محصول در دست مطالعات بالینی قرار دارند. وی افزود این مرکز با حساسیت بسیار بالا به بررسی این محصولات می پردازد و حامی ایده ها و محصولات نوین و کاربردی است.

دکتر قادری پور، رئیس مرکز توسعه فناوری های راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، در بیان اینکه تجاری سازی محصولات حوزه پزشکی بازساختی در دنیا تنها یک دهه که آغاز شده افزود کشور عزیزمان ایران در این بازه پیشرفت چشمگیری داشته است. در این راستا قادری پور خبر از راه اندازی 4 مرکز طب بازساختی در شهر های تهران، تبریز، شیراز و کرمان را داد. وی با اشاره به شعار «ما می توانیم» از پیشرفت و پیشبرد این حوزه با برپایی استارت آپ های پربار ابراز خرسندی کرد.

دکتر شاد نوش، رئیس مرکز پیوند و درمان نیز در ارائه سخنرانی ای اعلام داشت که دست های پر توان و فکر های بلند محققین جوان، نوید بخش اتفاقات ارزشمند است.

شایان ذکر است، سومین جشنواره ملی و کنگره بین‌المللی علوم و فناوری سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی، در تاریخ 3 لغایت 10 آذرماه 1397 توسط ستاد توسعه علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در حال برگزاری است.

انتهای پیام/

کد خبر: 978162

وب گردی

وب گردی