دهقان: کارکرد تشکل های دانشجویی بیشتر در نقد مدیریتی است

دبیر اتحادیه دفتر تحکیم وحدت اظهار داشت: معمولا تشکل های دانشجویی سعی می کنند در مسائل مدیریتی ورود کرده و مطالباتشان را در سطح مدیریت دنبال کنند.

علی دهقان دبیر اتحادیه دفتر تحکیم وحدت در گفت و گو با خبرنگار سیاسی ایسکانیوز در پاسخ به این سوال که تشکل های دانشجویی تا چه اندازه قدرت مطالبه گری برای خواسته های دانشجویان دارند، گفت: چند عامل در قدرت مطالبه گری تشکل های دانشجویی اثر دارد که اولین آن فضای دانشگاه است. بحث مسئله مالی بعد از فضای دانشگاه قرار دارد اما رویکرد و نگاه تشکل دانشجویی و یا انجمن دانشگاه هم مهم است که بخواهد به چه موضوعی بپردازد.
وی ادامه داد: با توجه به این عوامل هر انجمنی در دانشگاه میزان اثر گزاری اش متفاوت می شود و مطالباتش هم با توجه به این موارد تغییر می کند و اشکال مختلفی می گیرد.

دهقان در خصوص نوع مطالبه گری دانشگاه ها اظهار داشت: این موضوع بستگی به این دارد که دانشگاه از چه جنسی باشد. اگر دانشگاهی صنعتی باشد افراد تخصصی تر و راحت تر می توانند وارد شوند. در دانشگاه های علوم انسانی هم وضع همین طور است.

دبیر اتحادیه دفتر تحکیم وحدت ادامه داد: اما با توجه به این که تشکل ها اولویتشان را بر اساس رویکرد فعلی کشور با نگاه به آینده تعیین می کنند به صورت طبیعی وارد مسائل مختلفی می شوند اما سطوحشان با هم تفاوت دارد. سعی هم می کنند در اثر ارتباط گیری با کارشناسان و اساتید اثر گذاری خودشان را تعمیم دهند و بهتر در فضای جنبش دانشجویی بر روی مسئولان تاثیر بگذارند.
وی خاطر نشان کرد: تشکل های دانشجویی تشکل های سیاسی فرهنگی هستند و رویکردشان برای بالا بردن سطح علمی از جنس نقد مطالبه مدیریتی است.
دهقان با ابراز اینکه برای روی دادن اتفاقی علمی در سطح دانشگاه و یا مجموعه وسیع تر، باید چند موضوع را در نظر داشت، گفت: اولین مورد این است که آگاهی اساتید فعال در دانشگاه اهمیت دارد. اما نکته دیگر مدیریتی است که در دانشگاه وجود دارد. یعنی افرادی که مجموعه انسانی را با توجه به ابزارهایی که دارند مدیریت می کنند.
دبیر اتحادیه دفتر تحکیم وحدت در خصوص ورود تشکل های دانشجویی به نقد مدیریتی اظهار داشت: معمولا تشکل های دانشجویی سعی می کنند در مسائل مدیریتی ورودکرده و مطالباتشان را در سطح مدیریت دنبال کنند. از آن طرف هم تشکل های علمی که تخصصی کار می کنند به صورت کیفی وارد بحث علمی می شوند. به نظر من کارکرد تشکل های دانشجویی بیشتر در نقد مدیریتی است.

انتهای پیام /

کد خبر: 978185

وب گردی

وب گردی