معرفی کاربردهای فناوری نانو در جهت ارتقای کیفیت محصولات صنایع ساختمانی و امور شهری

با هدف ایجاد بسترهای همکاری با رسانه‌های تخصصی و صنعتی در کشور، نشست مدیران و نمایندگان رسانه‌های تخصصی فعال در صنایع ساختمانی و امور شهری، در محل ستاد ویژه توسعه فناوری نانو برگزار شد.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، در راستای ترویج صنعتی، معرفی توانمندی‌های داخلی فناوری نانو و با هدف ایجاد بسترهای همکاری با رسانه‌های تخصصی و صنعتی در کشور، نشست مدیران مسئول، سردبیران و نمایندگان رسانه‌های تخصصی فعال در صنایع ساختمانی و امور شهری، روز سه‌شنبه 6 آذر ماه 1397 در محل ستاد ویژه توسعه فناوری نانو برگزار شد.

در این نشست که مدیران مسئول و نمایندگانی از رسانه‌های مکتوب و دیجیتال همچون ماهنامه‌ی پردازش، گروه رسانه‌های تخصصی چیلان، انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران، رسانه‌ی اینترنتی ساختمان آنلاین، گروه رسانه‌های تخصصی ایران آلارم، ماهنامه‌ی حفاظت و ساختمان، ماهنامه‌ی حریق، ماهنامه‌ی بازار حفاظت، ماهنامه‌ی ورزشی تنیس، ماهنامه‌ی تردد هوشمند، مؤسسه‌ی توسعه و پژوهش زندگی امن امروز، مؤسسه‌ی مطبوعاتی پیشگامان رسانه آسیا و ماهنامه‌ی دنیای لوازم حضور داشتند، برخی از حاضران به نمایندگی از همکاران به ارائه‌ی دیدگاه‌ها و حیطه‌ی فعالیت رسانه‌ای خود و نحوه‌ی ایجاد ارتباط با فناوری‌های نوین پرداختند.

در این نشست، دکتر سعیدی، مسئول تیم ترویج صنعتی در صنایع ساختمانی و امور شهری، ضمن اشاره به توانمندی‌های شرکت‌های داخلی در این زمینه، به معرفی فرصت‌های تجاری و اقتصادی فناوری نانو برای توسعه‌ی صنعت و بازار داخل پرداخت و نقش فناوری نانو در ورود تولیدات صنایع به بازارهای جهانی را تشریح نمود. سعیدی با برشمردن محتواهای مکتوب و چندرسانه‌ای تولیدشده ستاد نانو (همچون گزارش‌های صنعتی، اخبار و فیلم‌های صنعتی و پایگاه‌های اینترنتی مربوطه) به بیان نقش و تأثیر رسانه‌های تخصصی و صنعتی در تولید و بازنشر این محتواها پرداخت.

معرفی کاربردهای فناوری نانو در ارتقای کیفیت محصولات صنایع و کاهش هزینه‌های آن‌ها، توضیح برنامه‌ی تقدیر از رسانه‌های صنعتی برتر و «جشنواره نانو و رسانه» و ذکر پروژه‌های موفق صنعتی، از دیگر محورهای ارائه‌شده بود.

شیشه‌های نانویی کاهنده‌ی اتلاف انرژی، پروفیل‌های در و پنجره، نانوبتن‌های سبک ونانوکفپوش‌های بتنی، کاشی‌ها و سرویس‌های بهداشتی لکه‌گریز و ضد باکتری و نانوپوشش‌های ضد اثر انگشت، ورق‌های تزئینی برای نمای داخل و خارج ساختمان، ماسک‌های نانویی و فیلترهای صنعتی و شهری، نانوعایق‌ها و پشم سنگ‌های آب‌گریز، انواع رنگ‌های نانویی تزئینی و خودتمیزشونده، لوله‌های نانویی بی‌صدا و مستحکم و سامانه‌های نانویی تصفیه‌ی آب خاکستری برای منازل و مجتمع‌های تجاری و مسکونی از جمله محصولات فناوری نانوی ایرانی در صنایع ساختمانی و امور شهری است که در این جلسه به آن‌ها اشاره شد.

شایان ذکر است که مجموعه نشست‌های رسانه‌های تخصصی و صنعتی در طول سال با هدف ایجاد بسترهای همکاری با این رسانه‌ها و به منظور معرفی کاربردهای فناوری نانو جهت حل مشکلات صنایع، افزایش کیفیت تولیدات صنایع داخل، کاهش هزینه‌های واحدهای تولیدی و در نهایت تولید ثروت و بهبود کیفیت زندگی مردم جامعه از طریق توسعه‌ی پایدار فناوری‌های نوین جهانی، در طول سال، به صورت دوره‌ای برگزار می‌شود. همچنین هر ساله در جشنواره‌ی نانو و رسانه، از برترین‌های رسانه‌های تخصصی و صنعتی که به معرفی توانمندی‌های داخلی تولیدکنندگان و فناوران پرداخته‌اند، تقدیر به‌عمل خواهد آمد.

انتهای پیام/

کد خبر: 978187

وب گردی

وب گردی