استفاده از اینستاگرام برای افراد نابینا مهیا شد؟

به تازگی اینستاگرام با افزودن فناوری جدید تحت عنوان ابزار صفحه خوان (Screen Reader) این امکان را برا افراد کم توان که با مشکلات بینایی مواجه هستند، فراهم کرد.

به گزارش خبرنگار گروه علم وفناوری ایسکانیوز، اینستاگرم شبکه اجتماعی همرسانی عکس و ویدئو است که این امکان را به کاربران خود می‌دهد که عکس‌ها و ویدئوهای خود را در دیگر شبکه‌های اجتماعی مانند فیس‌بوک، توییتر، تامبلر و فلیکر همرسانی کنند.

می توان گفت اینستاگرام یکی از محبوب‌ترین شبکه‌های اجتماعی در جهان به شمار می‌رود و افراد تمام لحظات خود در این شبکه به اشتراک می‌گذارند.

به تازگی اینستاگرام با افزودن فناوری جدید تحت عنوان ابزار صفحه خوان (Screen Reader) این امکان را برا افراد کم توان که با مشکلات بینایی مواجه هستند، بتوانند اطلاعات خود را درباره عکس های منتشر شده بر روی پلتفرم اینستاگرام را بشنوند و درک بیشتری از تصاویر مربوطه پیدا کرده و لذت ببرند.

می توان گفت در استفاده از این پلت‌فرم عکس محور به مشکلات کوچک و بزرگ بسیاری برخورد می کنند به گونه ای که درنظرسنجی های صورت گرفته ، بسیاری از این افراد از داشتن و مشاهده محتوای موردعلاقه خود در اینستاگرام محروم هستند.

بر اساس گزارش وب سایت engadget ، به نظر می‌رسد که اینستاگرام می‌خواهد با بهره گیری از فناوری هوش مصنوعی یادگیری ماشینی تشخیص اشیا ، متون و تصاویر را برای تولید خودکار تصاویر و تشریح توضیحات مربوط به آن تولید کرده و به کار ببرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 978205

وب گردی

وب گردی