برخی مسئولان به‌جای تدبیر برای مردم به فکر آقازاده‌های خود هستند

دبیر جامعه اسلامی دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی گفت: برخی مسئولان به‌جای تدبیر برای مردم به فکر آقازاده‌های خود هستند.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز به نقل از خبرگزاری دانشگاه آزاد اسلامی، محسن ارشادی پیش از خطبه‌های نماز جمعه پیشوا اظهار کرد: به گفته امام خمینی (ره) پیروزی نهایی وقتی است که اسلام به همه ابعاد و به همه احکامش در ایران پیاده شود و پیروزی بالاتر آنکه در همه اقطار عالم، اسلام حکومت کند؛ اسلام مایه سعادت بشر است.

وی افزود: امروز ما در برهه حساس تاریخ انقلاب اسلامی قرار داریم و در آستانهٔ چهل سالگی و بلوغ این انقلاب الهی نیازمند بررسی برخی نکات اساسی هستیم که ادامهٔ مسیر انقلاب در سایهٔ توجه به این نکات هموارتر محقق خواهد شد.

دبیر جامعه اسلامی دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی ادامه داد: اینک زمان عبور از دولت اسلامی و رسیدن به جامعه اسلامی است و نیل به این مقصود حاصل نمی‌شود مگر با انقلابی دیگر در ساختارها و تغییر بدنهٔ فرسودهٔ مدیریتی کشور و تزریق نیروهای با انگیزه و جوان و متعهد انقلابی به این ساختار.

ارشادی گفت: حال زمان آن رسیده که انقلاب اسلامی پس از ۴۰ سال با تمام مشکلاتی که در داخل کشور و در خارج از مرزها دارد و بر کسی پوشیده نیست، پوست بیندازد و ادامه راه را به نسل جدید و نوپای انقلاب بدهد که این کار را رهبر و مولایمان حضرت امام خامنه‌ای (مد ظله العالی) زودتر از همه، مثل گذشته، انجام داده است.

وی بیان کرد: نکته بعدی که می‌خواهم به آن اشاره کنم، تأثیر امید بر ادامهٔ مسیر انقلاب است. نظام ما، نظام جمهوری اسلامی است و جمهور در آن نقش اساسی دارد و به گفته امام راحل پیروزی انقلاب رهین همه ملت است. این نظام با پشتیبانی مردم و حضور به موقع و فعال آنها تا به اینجا رسیده و توانسته در منطقه حرف اول را بزند.

دبیر جامعه اسلامی دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی اضافه کرد:‌ مردم تا به حال در سرنوشت این نظام بیش از هر عامل دیگری مؤثر بوده و نگذاشته‌اند انقلاب از مسیر اصلی خود منحرف شود و به دست معاندان و بدخواهان بیفتد. این نظام مردم‌سالاری دینی را به بهترین وجه خود تعریف کرده و به وادی عمل درآورده و مردم نیز با حضور پرشور خود در مواقع حساس، مانند انتخابات، مشت محکمی بر دهان مستکبران جهان و داعیه داران آزادی بیان زده‌اند و خواهند زد.

ارشادی تصریح کرد: اما این روزها ملت شریف ایران با مشکلات عدیده‌ای دست و پنجه نرم می‌کند که حاصل بی‌تدبیری مسئولان و یا بهتر بگویم، دولتمردان است. یکی از مشکلاتی که مردم را با دشواری‌های زیادی رو‌به‌رو کرده، مشکلات معیشتی است. سفره مردم روز‌به‌روز کوچکتر و اختلاف طبقاتی روز‌به‌روز بیشتر می‌شود.

وی گفت: سرمایه‌داران از بالا و پایین شدن قیمت دلار بهره می‌برند و بر سرمایه خود می‌افزایند و مردم با افزایش لحظه‌ای قیمت‌ها و ثابت ماندن درآمدشان روزگار می‌گذرانند. دولتمردان هم در کاخ‌های خود آرمیده‌اند و به جای تدبیر برای کوخ‌نشینان به فکر آقازاده‌های خود و حاصل ژن‌های مرغوبشان هستند.

دبیر جامعه اسلامی دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی افزود: ای دولتمردان، به فکر زندگی و معیشت مردم باشید. اقتصاد لیبرالی را کنار بگذارید و اقتصاد اسلامی و معیشت محور را اجرایی کنید که صلاح در آن است.

ارشادی بیان کرد:‌ در آستانهٔ روز دانشجو هستیم و لازم می دانم چند جمله‌ای را در رابطه با این روز بیان کنم. دانشجویان از اقشار مهم و تاثیرگذار انقلاب هستند و به نوعی آینده‌سازان این مرز و بوم محسوب می‌شوند.

وی یادآوری کرد: همانطور که در بهمن ۵۷ این جنب‌و‌جوش از دانشگاه‌ها شروع شد و بیداری و هوشیاری دانشجویان باعث جوش و خروش و بیداری آحاد ملت شد، امروز نیز دانشگاه‌های ما نیاز به چنین تکاپویی دارند. دانشجوی خسته و بی‌انگیزه، جامعه را نیز خسته و بی‌انگیزه می‌کند و سرعت پیشرفت را از آن می‌گیرد.

دبیر جامعه اسلامی دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی تأکید کرد:‌ دانشگاه یکی از مهمترین بسترهای پیشرفت به حساب می‌آید و اگر به آن بی‌توجهی شود، قطع به یقین از سرعت پیشرفت کاسته می‌شود.

ارشادی ادامه داد: یکی از دانشگاه‌های مهم و تأثیر‌گذار که همیشه مورد تأکید مقام معظم رهبری بوده، دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی و فرهنگیان است. دانشجویان این دانشگاه عنوان دانشجو معلمی را یدک می‌کشند و همانطور که از این عنوان مشخص است، آن‌ها معلمان آینده نظام جمهوری اسلامی هستند که هر کدام از آنها در طول تدریس خود بر جوانان و نوجوانان بسیاری اثرگذار خواهند بود و می‌توانند مسیر زندگی آنها را در مسیر انقلاب یا خلاف آن تغییر دهند.

وی گفت: معلم انقلابی، جامعه و دانشگاه را انقلابی و معلم غیرانقلابی جامعه و دانشگاه را غیرانقلابی می‌کند. این است ضرورت توجه بیشتر به این دانشگاه.

دبیر جامعه اسلامی دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی بیان کرد: دانشگاه می‌تواند محلی باشد برای پرورش نیروهای مجرب برای مدیریت کشور که از آنها به نیروهای تراز انقلاب اسلامی یاد می‌شود. نیروی تراز انقلاب، یعنی نیرویی متعهد، متخصص، با تقوا و انقلابی.

ارشادی گفت: این روزها شاهد بی‌توجهی مسئولان به تشکل‌های انقلابی دانشگاه‌ها هستیم که مأموریت تربیت نیروهای تراز انقلاب را دارند. البته این روزها اگر توجه مسئولان و دولتمردان را به ارگان‌های انقلابی ببینیم باید تعجب کنیم.

وی تصریح کرد: کجاست آن شور و شوق انقلابی؟ کجایند آنان که از دغدغه مشکلات مردم خواب و خوراک را بر خود حرام کرده بودند؟ کجایند بهشتی‌ها که با نطق قرای خود مردم را هوشیار کنند؟ کجایند مطهری‌ها که با علم و قلم خود دل مردم را بیدار کنند؟ کجایند چمران‌ها که علم و عمل را در هم بیامیزند و راه‌ها را بازکنند؟

دبیر جامعه اسلامی دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی ادامه داد: کجایند طهرانی‌مقدم‌ها که صنایع را بومی و پرقدرت کنند؟ مسئولان در دانشگاه‌ها به دنبال اینها بگردید. هنوز هم احمدی‌روشن‌هایی پیدا می‌شوند که خار چشم دشمنان شوند. مدافعان حرم از کجا آمده‌اند؟ دانشجویان جوانی بودند مانند بقیه. اما فعل خواستن را صرف کردند و در بستری مناسب خود را عرضه کردند. ای مسئولین بسترها را آماده کنید. جوانان آماده نقش‌آفرینی هستند. عدم توجه شما یعنی خیانت به ملت و انقلاب.

ارشادی اضافه کرد:‌ مسئولان به سؤالات ما پاسخ دهید. معنای عدم توجه شما به تشکل‌های انقلابی و سنگ اندازی جلوی پای آنها چیست؟ چرا به فتنه‌گران و عناصر ضد‌انقلاب تربیون داده می‌شود و با دانشجویان معترض برخورد فیزیکی می‌شود؟ آیا معنای آزادی بیان این است؟ آیا معنای آزادی بیان شکایت از چهره‌های انقلابی به خاطر بیان حق و حقیقت است؟

وی گفت: چرا مردم که صاحبان اصلی این انقلاب هستند را نامحرم می‌دانید و آنان را در جریان معاهدات و توافقات خود قرار نمی‌دهید؟ چرا با وجود بدعهدی دولت‌های غربی، مانند آمریکا، بازهم به مذاکره با آنها و انعقاد تفاهم‌نامه‌های مختلف تاکید می‌کنید؟

دبیر جامعه اسلامی دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی تصریح کرد: چرا به بیانات ولی امر مسلمین جهان، حضرت امام خامنه‌ای(مدظله‌العالی) و فرمان‌ها ایشان توجه نمی‌کنید و با توجه به امکان ایجاد قوانین جایگزین در داخل، به قوانین مضر خارجی اتکا می‌کنید؟

ارشادی گفت: چرا مردم را ناامید می‌کنید؟ چرا عدالت را اجرایی نمی‌کنید؟ چرا با وجود تأکید چندباره مراجع به ربوی بودن بانک‌ها، هنوز اقدامی در جهت رفع این معضل انجام نداده‌اید؟ دولتمردان پاسخ دهید که شما باید پاسخگو باشید.

وی خاطرنشان کرد: این انقلاب متعلق به حضرت ولی‌عصر(عج) بوده و هم‌اکنون جانشین برحقشان، امام خامنه‌ای(مدظله‌العالی) زعامت مسلمانان جهان را بر عهده دارند. تبعیت از ولایت مهمترین وظیفهٔ هر مسلمان شیعه‌ای است که در شرایط کنونی از اهمیت بالایی برخوردار است. در فتنه‌ها گوش به فرمان رهبری باشید. بیانش نور است. با هدایت‌های ایشان بوده که در این سالیان گزندی به انقلاب نرسیده است. در برجام دیدید و شنیدید که چه گفت و چه کردند و چه شد. پشتیبان ولایت فقیه باشید تا به مملکت آسیبی نرسد.

انتهای پیام/

کد خبر: 978221

وب گردی

وب گردی