ایران پشتیبان عراق درحالی که سعودی حامی تروریسم است

امام جمعه نجف با محکوم کردن اقدام اخیر مجلس نمایندگان آمریکا در تحریم گروههای مقاومت اسلامی عراق و ادعای حمایت ایران از تروریسم در این کشور گفت: آمریکا فراموش کرده که حامی تروریسم در عراق، عربستان سعودی و نه ایران است.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز سید صدر الدین القبانچی امام جمعه شهر نجف در خطبه های نمازجمعه نجف اشرف در صحن مطهر حرم حضرت امام علی (ع) گفت: مجلس نمایندگان آمریکا در اقدامی مداخله جویانه و با طرح ادعاهای نادرست برخی گروههای عراقی را به زعم حمایت از سوی ایران و تهدید امنیت عراق در لیست تحریم قرار داده است.
وی گفت: ادعاهای نادرست آمریکا در حالی است که جمهوری اسلامی ایران به عراق در حفظ امنیت و بیرون راندن داعش کمک کرد و پشتیبان عراق بود.
القبانچی افزود: تصمیم مجلس نمایندگان آمریکا به مثابه دخالتی آشکار و مصداق ظلم، دروغگویی، حماقت و شکست آمریکاست.
وی اظهار داشت: اقدامات نادرست علیه نیروهای مقاومت عراق و جمهوری اسلامی ایران درحالی از سوی آمریکا ادامه دارد که این کشور درباره اعزام پنج هزار تروریست سعودی به عراق و انجام عملیات تروریستی در این کشور (در سال 2007) سکوت می کند.
امام جمعه نجف اشرف گفت: مصوبه اخیر نشانگر آن است که آمریکا بر خلاف ادعای خود نه نماد روشن تمدن که نماد بزرگ توحش است.
وی تاکید کرد که الحشد الشعبی و احزاب و جامعه عراق همچنان با جمهوری اسلامی ایران و هر کشوری که از ما در زمان جنگ علیه تروریسم حمایت کرد روابط مستحکم خود را حفظ خواهد کرد و در مورد ایران باید بگوییم که اسلام و امام حسین (ع) دو کشور و دو ملت را به هم پیوند داده است.
القبانچی همچنین به شکست سفرهای اخیر بن سلمان ولیعهد عربستان و اعتراضات وسیع مردم منطقه به سفر وی بعنوان مجرم و قاتلی که مرتکب جرائم وحشیانه شده است، اشاره کرد.
امام جمعه نجف همچنین سخنان روز پنجشنبه آیت الله علی سیستانی مرجعیت عالی عراق در دیدار با 'یان کوبیچ' فرستاده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور عراق با وی، مبنی بر ضرورت حمایت احزاب از دولت جدید و نیز احترام کشورها به حاکمیت ملی و عدم دخالت در امور داخلی عراق را نقشه راهی برای دولت و ملت دانست.

ایرنا

انتهای پیام/

کد خبر: 978236

وب گردی

وب گردی