اجلاس گروه بیست در آرژانتین آغاز شد

اجلاس دو روزه سران کشورهای عضو گروه بیست(G 20) تحت تدابیر شدیدی امنیتی در آرژانتین آغاز شد.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، اجلاس دو روزه سران کشورهای عضو گروه بیست (G 20) با حضور رهبران این کشورها و همچنین نزدیک به سه هزار خبرنگار از سراسر جهان در شهر بوئنوس آیرس آرژانتین آغاز شد.

«مائوریسیو ماکری»، رئیس جمهور آرژانتین و رئیس دوره ای «گروه بیست»، از رهبران دیگر کشورهای شرکت کننده استقبال کرد و پس از آن سران، نشستی با عنوان آینده عادل و پایدار را در پشت درهای بسته برگزار کردند.

سپس رهبران کشورها به صورت رسمی مورد استقبال قرار گرفته و عکس یادگاری خواهند گرفت.

پس از سخنرانی افتتاحیه، اولین نشست از سه نشست این اجلاس با عنوان اولویت برای انسان‌ها، اقتصاد جهانی و آینده زندگی کاری و توانمندسازی زنان برگزار خواهد شد.

در روز اول این نشست همچنین مذاکرات دوجانبه نیز میان سران کشورها برگزار خواهد شد و پس از آن نیز رهبران بیست کشور حاضر، در یک برنامه فرهنگی در خانه تئاتر تاریخی «کولون» آرژانتین شرکت می کنند.

در روز دوم نیز دومین نشست با عنوان انسجام و دستیابی به توسعه و پایداری اقلیم آغاز خواهد شد. پس از آن نیز نشست سوم و پایانی با عنوان استفاده از فرصت ها - زیرساخت، انرژی و آینده مواد غذایی پایدار برگزار خواهد شد.

امضای بیانیه کشورهای عضو گروه بیست، انتقال ریاست دوره‌ای آن به ژاپن برای سال 2019 و سخنان اختتامیه رئیس جمهور آرژانتین نیز از دیگر برنامه های روز آخر خواهد بود.

تدابیر شدید امنیتی نیز در شهر بوئنوس آیرس اتخاذ شده است. این شهر طی روزهای اخیر شاهد تظاهراتی علیه برگزاری این نشست بوده است.

انتهای پیام /

کد خبر: 978244

وب گردی

وب گردی