دانشگاه آزاد با ایجاد زیر ساخت های مناسب در رشته های علوم پزشکی، پیشرفت مطمئن‌تری خواهد داشت

قائم مقام معاونت آموزشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: حذف رشته های علوم پزشکی در برخی از واحدهای دانشگاه آزاد نه تنها نشانه بی عدالتی و تبعیض نیست، بلکه می تواند تلنگر و بستری مناسب در راستای رفع موانع و نواقص آن واحدها باشد.

حمید اکبری قائم مقام معاونت آموزشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز اظهار کرد: در سال های اخیر ما تلاش کرده ایم، استاندارهای موردنظر در زمینه های علمی و آموزشی را هم در دانشگاه دولتی و هم در دانشگاه آزاد اسلامی رعایت کنیم و درصدد حل چالش های این مراکز برآییم.
وی ادامه داد: در این راستا، با بازدیدهای دوره ای که صورت می گیرد، سعی کرده ایم مشکلات و بی نظمی ها را به درستی شناسایی کنیم و با اخطار و تذکر، برخورد لازم و به موقع را با این افراد داشته باشیم که در این زمینه اخطارهایی که به دانشگاه آزاد اسلامی داده ایم بیشتر از دانشگاه های سراسری کشور بوده است.
اکبری افزود: البته اکثر اخطارات داده شده به دلیل تازه تاسیس بودن برخی از واحدهای دانشگاه آزاد و همچنین نبود زیر ساخت ها و امکانات مناسب و کافی که شرایط پذیرش دانشجو در رشته های علوم پزشکی را نداشته اند.
وی در خصوص چشم انداز دانشگاه آزاد اسلامی نیز تصریح کرد: در واقع مدیریت جدید دانشگاه آزاد اسلامی و همچنین تفاهم نامه ای که بین وزارت بهداشت و دانشگاه آزاد منعقد شد، در راستای ارتقای کیفی رشته های علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی است که همه مسئولین باید در این حوزه تلاش و همکاری خویش را به کار گیرند.
اکبری در ادامه گفت: حذف رشته های علوم پزشکی در برخی از واحدهای دانشگاه آزاد نه تنها نشانه بی عدالتی و تبعیض نیست، بلکه می تواند تلنگر و بستری مناسب در راستای رفع موانع و نواقص آن واحدها و در نهایت ارتقای علمی و آموزشی مورد نظر خود آن ها نیز باشد.
وی در پایان تاکید کرد: ما سعی کرده ایم مشکلات و نواقص را در دانشگاه های مربوط به صورت مکتوب به آنها اعلام کنیم و با یاری خداوند در چند ماه آینده و پس از اصلاحات انجام شده، دانشگاه های علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی می توانند بسیار پرقدرت‌تر از گذشته به فعالیت و همکاری خود در حوزه آموزش و سلامت کشور، ما را یاری دهند.
انتهای پیام/
کد خبر: 978250

وب گردی

وب گردی