ستاری: بیش از ۱۲۰ شرکت در بخش سلول های بنیادی فعالیت  می‌کنند

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: در حوزه سلول های بنیادی حدود ۱۲۰ شرکت فعالیت می کنند. از این تعداد ۸۰ شرکت دانش بنیان هستند که تعداد زیادی محصول به بازار ارائه کرده اند.

به گزارش خبرنگار گروه علم و فناوری ایسکانیوز، سورنا ستاری معاون علم و فناوری ریاست ‌جمهوری در سومین جشنواره ملی و کنگره بین المللی علوم و فناوری های سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی اظهار کرد: از ابتدای دولت برنامه توسعه اقتصاد دانش بنیان را در دستور کار قرار دادیم و نتیجه آن ثبت ۳ هزار و ۷۰۰ شرکت دانش بنیان در کشور است به طوری که در سال گذشته حدود ۶۰ هزار میلیارد تومان صادرات محصولات شرکت های دانش بنیان داشتیم.
وی تصریح کرد:در حال حاضر شرکت های دانش بنیان در مسیر توسعه و شتاب قرار گرفته و قابلیت صادراتی به خود گرفته است.
ستاری افزود: طی سال‌های گذشته سلول بنیادی در کشور مورد توجه قرار گرفته و کار آن همگانی و همرسانی و تجاری سازی است.
وی با اشاره به اینکه مشکل بزرگی در حوزه تمامی علوم بین رشته ای آموزش پزشکی و ستاره شناسی است که باید این دو بخش را با هم هماهنگ کرد. در این خصوص بحث های جدی نیز صورت گرفته است.
وی ادامه داد: در بخش مقالات و تعداد پتنت ها اتفاقات خوبی رخ داده است تا جایی که در حوزه سلول بنیادی حدود ۱۲۰ شرکت فعالیت می کنند که از این تعداد ۸۰ شرکت دانش بنیان هستند که تعداد زیادی محصول به بازار ارائه کرده اند. همچنین در حوزه پزشکی با چند دانشگاه پزشکی در جهت توسعه فعالیت های آنها قراردادهایی را منعقد کردیم که این در نوع خود تحول بزرگ است.
ستاری با بیان اینکه طی دو ماه آینده المپیاد سلولهای بنیادی در بخش دانش آموزان دبیرستانی برگزار خواهد شد گفت: این موضوع باعث می شود که به مسیر پیشرفت و توسعه حرکت کنیم.
وی ادامه داد: اقتصاد دانش بنیان در کشور زمانی محقق می شود که عدد قابل توجهی در تولید ناخالص ملی در این عرصه کسب کنیم. همچنین تا زمانی که بخش خصوصی در حوزه پژوهش وارد نشود موفقیتی در کشور حاصل نخواهد شد؛ بایستی بخش خصوصی وارد این عرصه شود چرا که پژوهش هایی که با بودجه دولتی انجام شود نتیجه ای برای کشور نخواهد داشت پژوهش موقعی معنی پیدا می کند که بودجه توسط بخش خصوصی تامین شود.


انتهای پیام/

کد خبر: 978259

وب گردی

وب گردی