نشریات دانشجویی به حل مسائل جامعه در راستای پیشرفت انقلاب اسلامی کمک کنند

مدیرکل فرهنگی و اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: نشریات دانشجویی باید چشم بیدار مسئولان دانشگاه در شناسایی مشکلات و حل مسائل به سمت پیشرفت انقلاب اسلامی باشد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، دکتر رضا نصیری مدیرکل فرهنگی و اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی در سه نشست جداگانه که در سومین جشنواره نشریات و رسانه های دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی با دانشجویان داشت، با ترسیم روحیه آرمان گرایی، انقلابی‌گری و اخلاق مداری، گفت: روحیه انقلابی‌گری و عدالت خواهی فقط مختص دانشجویان بسیجی نیست بلکه بر اساس یک تحقیق دقیق علمی، عموم آینده سازان کشور حاضر نیستند فرهنگ و استقلال ایران به دست بیگانگان بیفتد.

وی در ادامه مباحث خود اذعان کرد: فکر نو، تراوش‌های نو، روحیه انقلابی، تفکر بسیجی و تحرک جهادی در اکثر آثار سومین جشنواره نشریات دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی موج می زند.

مدیرکل فرهنگی و اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی افزود: مبارزه با آمریکا و استکبار جهانی برای نسل امروز که به استقلال کشور تعصب دارند، تبدیل به یک آرمان شده و انتظار می رود نشریات دانشجویی امسال در سالروز ۱۶ آذر و روز دانشجو نقش شایسته خود را در معرفی جنایات تاریخی نظام سلطه به ویژه آمریکای جنایتکار ایفا کنند.

دکتر نصیری در ادامه درباره عملکرد مسئولان فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی در انتقال ارزش‌‌های انقلاب یادآور شد: فعالیت فرهنگی یک کار زمان‌بر اما جهادی است است و دانشگاه آزاد اسلامی در دوره مدیریتی جدید در زمینه فرهنگی حرکت رو به رشدی داشته است. در میدان دادن به جوانان انقلابی و تشکیل جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی نسبت به یک سال گذشته حرکت رو به رشدی داشتیم که نمونه آن همین جشنواره نشریات دانشجویی است.

وی با بیان اینکه نشریات دانشجویی باید چشم بیدار مسئولان دانشگاه در شناسایی مشکلات و حل مسائل به سمت پیشرفت انقلاب اسلامی باشند، ادامه داد: در دوره گذشته دانشگاه آزاد برای دریافت مجوز انتشار نشریه دانشجویی یک دانشجوی بسیجی انقلابی، ده ها سنگ بزرگ جلوی راه این فرزندان راستین انقلاب بود و به برکت حضور و فکر انقلابی دکتر ولایتی امروز تمام سنگ ها از مسیر حرکت افسران جنگ نرم برداشته شده و دیگر جای هیچ گونه توقفی برای جریان دیندار و انقلابی دانشگاه نیست.

مدیرکل فرهنگی و اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی درباره اثرگذاری فعالیت‌‌های فرهنگی دانشگاه گفت: جمهوری اسلامی و تیم مدیریتی جدید این دانشگاه به ویژه دکتر طهرانچی و دکتر کلانتری جایگاهی واقعی و نقشی اساسی برای تحرک مثبت فرهنگی و علمی دانشجویان قائل هستند و لذا روز به روز دانشجویان از حالت بی تفاوتی و بی انگیزگی درآمده و ما شاهد جوشش متعهدانه و ارزشمندانه دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی در حوزه فرهنگ هستیم که نمونه بارز آن حضور گسترده دانشجویان در پیاده روی اربعین امسال در کربلا و نجف بود.

وی تاکید کرد: به دنبال آن هستیم تا در صورت موافقت مسئولان دانشگاه، بخشی از فعالیت رسانه ای رسمی دانشگاه در روزنامه فرهیختگان یا خبرگزاری ایسکانیوز را به فعالان نشریات و رسانه های دانشجویی بسپاریم.

دکتر نصیری اظهار داشت: دانشجویان همان گونه که در دوره تحصیل به استاد راهنما مراجعه می کنند، در فعالیت های فرهنگی نیز با استادان ارزشی بسیج اساتید، نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری و اساتید گروه‌های معارف در ارتباط باشند.

انتهای پیام/

کد خبر: 978271

وب گردی

وب گردی