جوانپور: تهدید و فرصت های فضای مجازی در جامعه باید بررسی شود

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز گفت: انقلاب اسلامی ایران جریانی ماندگار و اثرگذار بوده و امروز الگو و الهام‌بخش ملت‌های جهان است.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز به نقل از واحد تبریز،‌ دکتر عزیز جوانپور رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز در نشست علمی سواد رسانه‌ای؛ چالش‌های داخلی و خارجی فراروی جمهوری اسلامی ایران که به مناسبت روز دانشجو برگزار شد، گفت: انقلاب اسلامی ایران جریانی ماندگار و اثرگذار بوده و امروز الگو و الهام‌بخش ملت‌های جهان است و همچنان منشاء تحولات بزرگ، اساسی و بنیادین در معادلات منطقه‌ای و بین‌المللی است.

وی، بسیج را عامل عقب‌نشینی استکبار جهانی عنوان کرد و افزود: پیش‌بینی‌های امام راحل در مورد بسیج و بسیجی امروز واقعیت پیدا کرده و روحیه و تفکر بسیجی زمینه‌ساز رهایی کشور از مشکلات شده است. امیدوارم بسیج روز به روز توسعه یابد و روحیه و معرفت بسیجی فراگیر شود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز با بیان اینکه فضای مجازی به همه شئونات زندگی مردم راه یافته، گفت: پیامدهای فضای مجازی از لحاظ راهبردی، فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی جامعه را تحت تأثیر قرار داده از این‌رو لازم است فرصت‌ها و تهدیدات این فضا در کنار هم بررسی شود و با مدیریت و شناخت بیشتر و عمیق‌تر فضای سایبری راهکارهایی برای استفاده بهینه و پیشگیری از تأثیرات مخرب آن ارائه شود.

دکتر جوانپور گفت: نظام جمهوری اسلامی ایران توانمندی‌های خود را در عرصه‌های مختلف به اثبات رسانده و امیدواریم در زمینه مدیریت فضای مجازی و تعالی سواد رسانه‌ای و توجه ویژه به آن در آستانه چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی همچنان موفق باشیم.

نشست علمی سواد رسانه‌ای؛ چالش‌های داخلی و خارجی فراروی جمهوری اسلامی ایران به همت جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز در سالن شمس برگزار شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 978277

وب گردی

وب گردی