مجموعه شعر «کسی در دریا آتش روشن کرده» رونمایی شد

سومین کتاب امید بیگدلی به نام کسی در دریا آتش روشن کرده است جمعه 9 آذر در خانه هنرمندان رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار گروه علم و فناوری ایسکانیوز، مجموعه شعر «کسی در دریا آتش روشن کرده» سروده امید بیگدلی جمعه 9 آذر در خانه هنرمندان رونمایی شد.

در نشست رونمایی این کتاب هرمز علیپور، کریم رجب‌زاده، علی جهانگیری، رضوان ابوترابی، مهرنوش قربانعلی، صابر کاکایی، مجید تیموری، امیر مرزبان حضور داشتند.

این کتاب روایتگر تنهایی انسان امروزی است که در جامعه و اجتماع خود نگاه انتقادی خویشتن را پنهان نمی‌کند و شاعر از راه آشنایی‌زدایی از مفاهیم روزمره، این تنهایی را به چالش می‌کشد تا نهایتا با ایجاد فضایی مطلوب در ارائه عناصر اجتماعی اعتراض خود را بیان کند.

سراینده این مجموعه اعتراض انسان تنهای امروز را با حس‌آمیزی عناصر طبیعی تلفیق می‌کند تا مخاطب درگیر موقعیت‌های زندگی او شود. شاعر بیهوده با فرم و زبان بازی نکرده است و زبان صمیمی و ساده این اثر مانند تکرار و تکرار یک صحنه یا یک جمله که گاها در کتاب به چشم می خورد تاثیرگذاری عمیقی در درک مفاهیم کلی دارد. تصویر سازی و خلاقیت در ذهن سیال شاعر در برجسته کردن این مفاهیم اجتماعی از دیگر ویژگی‌های این مجموعه محسوب می‌شود.

این کتاب سومین کتاب امید بیگدلی است. موضوعات فقر، جنگ، صلح، عشق، بیان نگرانی‌ها، چالش‌های جامعه و گفتمان انسانی در این کتاب مطرح شده است. این مجموعه شامل ۶۷ شعر در ۱۱۴ صفحه می باشد و در شمارگان 550 نسخه و به بهای 14 هزار تومان از سوی انتشارات مروارید راهی بازار نشر شد.

در یکی از شعرهای این کتاب می‌خوانیم:
هر چه قدر لا‌به‌لای درختان قدم بزنی
حافظه جنگل در کارگاه چوب‌بری
پاک‌شدنی نیست

انتهای پیام/

کد خبر: 978295

وب گردی

وب گردی