برپایی رویدادی استارتاپی در عرصه‌ بازی و اپلیکیشن‌های موبایلی، در واحد علوم و تحقیقات

معاون پژوهش و فناوری واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی ضمن تشریح مهمترین برنامه های هفته پژوهش در این واحد به رویدادهای پژوهشی این دانشگاه تا پایان سال جاری، پرداخت.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، دکتر فاطمه عزیزآبادی فراهانی معاون پژوهش و فناوری این واحد دانشگاهی در آستانه هفته پژوهش به مهمترین برنامه‌های علمی و تحقیقاتی واحد علوم و تحقیقات اشاره کرد و گفت: نمایشگاهی با عنوان «جدیدترین دستاوردهای پژوهش و فناوری» با همکاری شرکت‌های دانش‌بنیان و مراکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی برپا می‌شود که غرفه دستاوردهای پژوهشی و فناوری واحد علوم و تحقیقات نیز هماهنگ با این نمایشگاه افتتاح خواهد شد.

وی تجلیل از پژوهشگران و فناوران واحد علوم و تحقیقات را یکی از رویدادهای هفته پژوهش عنوان کرد و افزود: برگزاری مجموعه کارگاه‌های علمی – پژوهشی در حوزه‌های تخصصی مورد نیاز هر یک از دانشکده‌های واحد علوم و تحقیقات نیز از دیگر برنامه‌های در دست اجرا به مناسبت هفته پژوهش است.

به گفته معاون پژوهشی واحد علوم و تحقیقات ، رویدادی استارتاپی در عرصه‌ی بازی و اپلیکیشن‌های موبایلی با مشارکت شرکت پردیس همراه اول کیش، به مناسبت هفته پژوهش در واحد علوم و تحقیقات اجرا می‌شود. در این رویداد علاوه بر کار گروهی و آموزشی، کارگاه‌هایی با موضوعات آشنایی با بوم مدل کسب و کار، تیم‌سازی، اعتبارسنجی مسئله و کمیته محصول پذیرفتنی و نحوه ارائه به سرمایه گذار، برگزار خواهد شد.

وی خاطر نشان کرد: در این زمینه ضمن اهداء جایزه ارزنده به تیم‌های اول تا سوم و استقرار در مرکز رشد، هماهنگی‌های لازم با شرکت پردیس همراه اول کیش جهت کمک به ورود ایده های برتر به عرصه فناوری دیجیتال و تجاری‌سازی بازی‌های برگزیده اول تا دهم صورت گرفته است.

دکتر عزیزآبادی تصریح کرد: برگزاری همایش بین‌المللی با همکاری انجمن متخصصان محیط زیست ایران در دی‌ماه و همایش ملی شهرسازی در بهمن‌ماه، همچنین برگزاری مجموعه دوره‌های آموزشی درآمدزا در حوزه علوم و تجهیزات آزمایشگاهی از مهمترین برنامه‌های آتی این واحد دانشگاهی است.

چرایی و چگونگی ماموریت‌گرا نمودن و درآمدزایی مراکز تحقیقاتی

وی با بیان اینکه ماموریت‌گرا نمودن و ساماندهی فعالیت‌های پژوهشی و درآمدزایی مراکز تحقیقاتی از مهمترین برنامه‌های معاونت پژوهشی واحد علوم و تحقیقات است، افزود: برآنیم تا با حمایت و توسعه فعالیت‌های مراکز تحقیقاتی واحد علوم و تحقیقات، شرایطی فراهم شود تا این مراکز بتوانند در جذب و اجرای پروژه‌های برون دانشگاهی با بهره‌گیری از توان علمی و تجربیات اعضای مرکز بصورت انفرادی و یا گروهی با رویکرد مسئله محوری تلاش نموده و در جهت حل مسائل و مشکلات کشور کارنامه قابل قبولی از خود ارائه دهند.

معاون پژوهشی واحد علوم و تحقیقات خاطرنشان کرد: تقویت نظام ارتباطی واحد علوم و تحقیقات با دستگاه‌های اجرایی و نهادهای عمومی کشور از طریق انعقاد تفاهم نامه ها و قراردادهای همکاری و نیز برگزاری جلسات مشترک به منظور ارائه توانمندی‌ها و معرفی امکانات و ظرفیت‌های پژوهشی دانشگاه از دیگر اقداماتی است که در سال جاری در دستور کار این معاونت قرار گرفته و اقدامات موثری از سوی اداره کل مراکز تحقیقاتی و ارتباط با صنعت و همچنین روسای مراکز تحقیقاتی واحد علوم و تحقیقات در این زمینه صورت گرفته است.

به گفته معاون پژوهش و فناوری واحد علوم و تحقیقات، انعقاد تفاهم‌نامه‌های همکاری مشترک با سازمان‌ها و نهادها، دریافت و اطلاع‌رسانی اولویت‌های تحقیقاتی سازمان‌ها به اعضاء هیات علمی، دانشجویان و اعضاء مراکز تحقیقاتی مرتبط، ارسال پروپوزال‌های تحقیقاتی و شرح خدمات پروژه‌های تایید شده به سازمان‌ها و پیگیری‌های لازم برای انعقاد قراردادهای مربوطه و همچنین شرکت در مناقصات پروژه‌های پژوهشی از دیگر اقدامات مورد توجه و در حال پیگیری است.

تقویت شبکه آزمایشگاهی/ جذب نخبگان ایرانی خارج از کشور

دکتر عزیزآبادی گفت: تعییت موضوعات پایان نامه‌های کارشناسی ارشد و رساله‌های دکتری در راستای نیازهای کاربردی سازمان‌ها و صنایع و منجر شدن پایان نامه‌ها به قراردادهای تحقیقاتی یا حمایتی ارگان‌ها و یا ثبت اختراع، در چارچوب برنامه عملیاتی سال 97 به کلیه دانشکده‌ها ابلاغ و همکاری لازم از سوی دفتر ارتباط با صنعت در زمینه معرفی این موارد به سازمان‌ها و پیگیری برای انعقاد قراردادهای حمایتی در حال اجرا است.

وی افزود: اخذ مجوزهای همکار استاندارد برای آزمایشگاه‌های واحد و انعقاد تفاهم نامه همکاری با آزمایشگاه‌های خارج از واحد علوم و تحقیقات برای تقویت شبکه آزمایشگاهی و ارتقاء توان تحقیقاتی و تجهیزاتی که منجر به اخذ پروژه‌های بیشتر به ویژه در حوزه صنایع مادر از جمله صنعت نفت خواهد شد، یکی دیگر از اقداماتی است که در سال جاری محقق می‌شود.

معاون پژوهش و فناوری واحد علوم و تحقیقات ادامه داد: جذب دانشمندان و نخبگان ایرانی خارج از کشور در قالب قرارداد میان واحد علوم و تحقیقات و بنیاد ملی نخبگان و بهره‌گیری از تجربیات و توانمندی‌های پژوهشی این نخبگان و همکاری آنان با مراکز تحقیقاتی این واحد مورد پیگیری ویژه قرار دارد.

وی گفت: ارتقاء وضعیت کیفی مجلات و اخذ مجوز های لازم و معتبر برای نشریات تخصصی موجود ،حمایت از فعالیت‌های انجمن‌های علمی، ادبی و هنری دانشجویی و توسعه انجمن‌ها در گروه‌های تخصصی مختلف و راه اندازی باشگاه‌های تخصصی در مجموعه باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان واحد علوم و تحقیقات از اولویت‌های کاری در این حوزه است.

به گفته دکتر عزیزآبادی، بسیاری از صنایع و واحدهای تولیدی و خدماتی کشور درگیر مشکلات و نقایصی در فرآیند تولید محصولات و ارائه خدمات هستند که با شناسایی و مرتفع نمودن آنها از طریق پژوهش‌های کاربردی در قالب پایان نامه‌ها و رساله‌های دانشجویی و یا پروژه‌های تحقیقاتی، می‌توان گام بزرگی در جهت حمایت از تولید کالای ایرانی برداشت.

کد خبر: 978299

وب گردی

وب گردی