فیزیولوژی عصب عضله منتشر شد

کتاب « فیزیولوژی عصب – عضله » همراه با روش های تحقیقاتی و آزمایشگاهی (نکات برتر) تالیف محبوبه سترکی توسط دانشگاه آزاد اسلامی، سازمان چاپ و انتشارات با همکاری واحد ایذه منتشر شد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، از آنجایی که منبع و مرجع مشخصی برای درس فیزیولوژی عصب - عضله که یکی ازدروس دانشجویان کارشناسی ارشد رشته زیست شناسی است، وجود ندارد نویسنده کتاب بر آن شد تا خلاصه ای از سرفصل های این درس را تدوین کند. در فصل آخر این کتاب به روش های تحقیقاتی و آزمایشگاهی مورد استفاده در فیزیولوژی عصب -عضله نیز اشاره شده است. این مجموعه به صورت خلاصه و ارائه نکات مهم تدوین شده است و از این نظر هم می تواند مورد توجه همکاران و دانشجویان عزیز قرار گیرد.

در بخشی از کتاب می خوانیم :

سیستم عصبی از دو نوع سلول عصبی تشکیل شده است. این دو نوع سلول شامل 1( سلول عصبی به نام نورون که واحد عملی دستگاه عصبی است و 2( سلول غیر عصبی به نام نوروگلیا یا گلیوسیت که سلول پشتیبان محسوب می شود. شبکه ارتباطی به وسیله نورونها شکل می گیرد سلولهای شبکه ارتباطی برای دریافت و ایجاد جریان عصبی و همچنین انتقال این جریان به سایر نورونها و همچنین سلولهای انکتور متمایز شده اند. مغز انسان تقریباً از 1012 نورون تشکیل شده است...

این کتاب شامل 5 فصل با عناوین فیزیولوژی عصب، عضله اسکلتی، عضلات صاف، عضله قلب و فصل پنجم روش های تحقیقاتی و آزمایشگاهی در عصب عضله تشکیل می شود.

کتاب « فیزیولوژی عصب – عضله » همراه با روش های تحقیقاتی و آزمایشگاهی (نکات برتر) تالیف محبوبه سترکی دانشیار دانشگاه آزاد ایذه در 184 صفحه وشمارگان هزار نسخه، توسط سازمان چاپ و انتشارات دانشگاه آزاد اسلامی با همکاری واحد ایذه راهی بازار نشر شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 978306

وب گردی

وب گردی