اعتماد به جوانان و ایجاد فرصت برای فارغ التحصیلان دانشگاهی راه برون رفت از مشکلات

نشست تخصصی 40 سال پایداری و پیشرفت در دانشگاه آزاد اسلامی واحد سمنان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز از سمنان، دکتر سید محمد حسینی که به عنوان مهمان ویژه این نشست در میان اعضا هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحدهای سمنان، مهدیشهر و شهمیرزاد سخن میگفت، هفته بسیج را فرصت مناسبی برای اعتلای نام و تفکر بسیجی عنوان و اظهار کرد: بسیجی کسی است که جان خود را بر کف می نهد و آماده ایثار و شهادت است.
استاد دانشگاه تهران روحیه مقاومت و ایستادگی و شکست ناپذیر بودن را از ویژگی های بارز تفکر بسیج دانست و تصریح کرد: خوشبختانه امروز روحیه بسیجی به عنوان یک الگو در کشور و همچنین فراتر از مرزهای جغرافیایی مطرح شده است.
حسینی دستاوردهای 40 ساله نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را در خور توجه دانست و افزود: به برکت انقلاب اسلامی در تمامی حوزه ها و بخش های کشور تحولات عظیمی رخ داداه است که قابل مقایسه با دوران گذشته نیست.
دبیرکل کانون دانشگاهیان ایران با بازخوانی موفقیت های مربوط به دوران جنگ تحمیلی، حاکمیت مدیریت جهادی و انقلابی را عامل تحول و دستیابی به پیشرفت دانست و خاطر نشان کرد: اگر عمده مدیران ما تلاش و مجاهدت توام با توکل الهی داشته باشند، دستیابی به موفقیت ها امکان پذیر است.
وی تبیین موفقیت های کسب شده و پاسخ به سوالات و ابهامات را از نیازهای امروز در سطح جامعه عنوان کرد و افزود: در آستانه 40 سالگی انقلاب اسلامی لازم است با ارزیابی درست از نقاط ضعف یا قوت، راه آینده را مشخص کنیم.
حسینی با اشاره به فشارهای سیاسی و اقتصادی نظام سلطه بر کشور، مذاکره را راه درستی برای منافع ملی ندانست و با یادآوری عهد شکنی های آمریکا، زیاده خواهی آنان را متذکر شد و افزود: خواسته های استکبار جهانی حد و مرز نمی شناسد و در نهایت می خواهند دست از آرمان های خویش برداشته و مانند پیش از انقلاب فرمانبردار بی چون و چرای آنان باشیم.
وزیر ارشاد دولت های نهم ودهم با ذکر نمونه های موفق در عرصه های مختلف علمی و اجرایی، اعتماد به جوانان و ایجاد فرصت برای فارغ التحصیلان دانشگاهی را از جمله راههای برون رفت از مشکلات و جبران کمبودهای موجود در کشور بیان کرد و افزود: نفس ایستادگی و مقاومت ارزشمند است. در تمام این سال ها نه تنها دچار ایستایی و رکود نبوده ایم، بلکه پویایی و پیشرفت چشمگیری را در حوزه های مختلفی نظیر هوا فضا، نانوتکنولوژی، پزشکی و ... شاهد بوده ایم.
در آغاز این نشست دکتر عبدالله خالصی دوست، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان سمنان و حجت الاسلام کهساری رئیس دفتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاههای آزاد اسلامی استان سمنان به ایراد سخن پرداخته و در بخش انتهایی با برگزاری جلسه پرسش و پاسخ، ضمن پاسخ گویی به سوالات، حاضران در جریان مسائل ملی و بین المللی قرار گرفتند.

کد خبر: 978355

وب گردی

وب گردی