۱۶ آذر بهترین زمان برای بصیرت‌افزایی و نخبه‌پروری سیاسی در دانشگاه

معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی تأکید کرد: برای بصیرت‌افزایی و نخبه‌پروری سیاسی در دانشگاه، ۱۶ آذر بهترین زمان ممکن است.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز به نقل از واحد بوشهر، حجت‌الاسلام ابراهیم کلانتری صبح امروز در نشست تخصصی دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر با بیان اینکه نقش دانشگاه‌ها در جهان بی‌بدیل و تأثیرگذار بوده اظهار کرد: دانشگاه‌ها رویدادهای مهمی در جهان رقم زده و بعضاً مسیر تاریخی کشورها را تغییر داده‌اند.
وی مسائلی نظیر جهان‌بینی در غرب، وضعیت سیاسی کشورها، ایجاد قدرت‌های جهانی و بسیاری مسائل دیگر را متأثر از نقش دانشگاه در دنیا دانست و تصریح کرد: جهان در پیچ تاریخی مهمی قرار گرفته که آشفتگی سیاسی برخی از کشورها و حتی مکاتبی چون اومانیسم، سکولاریسم، لیبرالیسم نشأت گرفته از کارکرد دانشگاه‌هاست.
معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی مولود انقلاب اسلامی و از ابتدا قرار بود در مسیر انقلاب اسلامی شکل بگیرد، اظهار کرد: این دانشگاه با حمایت مستقیم امام راحل و همه ارکان نظام شکل گرفت و امروز نیز مقام معظم رهبری با انتخاب شخصیت شناخته شده در مسائل سیاسی و علمی آقای دکتر ولایتی به این دانشگاه اهمیت بیشتری دادند.
کلانتری دانشگاه آزاد اسلامی را نعمت بزرگی برای کشور، جامعه و خانواده‌ها دانست و خاطرنشان کرد: اگر دانشگاه آزاد اسلامی نبود، خیل بزرگی از فرزندان این سرزمین به‌دلیل تحصیل علم در کشورهایی که از نظر هویتی و فرهنگی با ارزش‌های جامعه اسلامی ما منافات دارند، به ورطه نابودی کشیده می‌شدند.
وی با تأکید بر اینکه در دوره مدیریت جدید دانشگاه تلاش شده تا گامی اساسی، مناسب، دقیق و رو به جلو در تمامی عرصه‌ها برداشته شود، عنوان کرد: همت همه مسئولان دانشگاه، اقتدار دانشگاه آزاد اسلامی در سه حوزه تولید علم، آموزش و پرورش نیروی انسانی و نخبه آینده‌ساز است که این مهم با افزایش کیفی کارکرد دانشگاه میسر خواهد شد.
معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی با تأکید بر اینکه مسائل فرهنگی و کار در این حوزه بسیار مهم است، اظهار کرد: رویکرد کلان در حوزه فرهنگی، رویکرد معرفتی و تعمیق فکر و اندیشه دانشجویان و دانشگاهیان است و باید برای رفع خلاء فکری و اندیشه اسلامی در نسل جوان و جامعه کارهای زیرساختی واثرگذار انجام داد.
وی با بیان اینکه گام اصلی در ریل‌گذاری مسائل فرهنگی در دانشگاه، جاری کردن مُر قوانین اسلام در دانشگاه است، گفت: در دانشگاه اسلامی و فرهنگی، ظاهر دانشگاه، عملکرد درونی دانشگاه و کارکرد بیرونی دانشگاه مطابق فرهنگ ناب اسلام است.
کلانتری با اشاره به نزدیکی روز دانشجو، گفت: هر کاری نیازمند زمانی خاص است و برای بصیرت‌افزایی و نخبه‌پروری سیاسی در دانشگاه، ۱۶ آذر بهترین زمان ممکن است.
وی با بیان اینکه ۱۶ آذر سند تاریخی و غیرقابل تغییر و تحریف در رویدادهای تاریخی کشور است، عنوان کرد: ماهیت این روز، ماهیتی ضد آمریکایی است و مسئولان دانشگاهی با حفظ هویت استکبارستیزی در قالب برنامه‌های کیفی مانند سخنرانی‌های روشنگرانه، پرسش و پاسخ و میزگردهای سیاسی، باید ذهن دانشجویان را آماده مقابله با دشمنان ایران اسلامی کنند.
انتهای پیام/
کد خبر: 978356

وب گردی

وب گردی