مجلس نمایندگان آمریکا طرحی برای تحریم ایران تصویب کرد

مجلس نمایندگان آمریکا طرحی را به تصویب رساند که با متهم کردن ایران به بر هم زدن صلح در عراق خواستار تحریم این کشور شده است.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، مجلس نمایندگان آمریکا طرحی را به تصویب رسانده که با متهم کردن ایران به بر هم زدن صلح در عراق خواستار تحریم این کشور شده است.

این طرح که «جلوگیری از بی‌ثبات‌سازی ایران در عراق» نام گرفته خواستار «اعمال تحریم علیه آن دسته از اشخاص ایرانی است که صلح یا ثبات عراق یا حکومت عراق را تهدید می‌کنند.» مجلس نمایندگان آمریکا سه‌شنبه این طرح را به تصویب رسانده است.

«آدام کیزینجر»، تهیه‌کننده اصلی طرح قبل از تصویب آن، در صحن مجلس نمایندگان گفت: «از زمان سرنگونی حکومت صدام، ایران به دنبال دست‌یابی به نفوذ در عراق، از طریق مانع‌تراشی در تلاش‌های آمریکا برای ایجاد ثبات در آن کشور و منطقه بوده است.»

طرح «کیزینجر» رئیس‌جمهور آمریکا را موظف به معرفی تحریم علیه تمامی اشخاص خارجی می‌کند که طبق تشخیص او اقدامات آنها ثبات در عراق یا حکومت این کشور را تهدید می‌کند.

این مصوبه مجلس نمایندگان هنوز به قانون تبدیل نشده است. برای تبدیل شدن به قانون، دیگر شاخه قانونگذاری کنگره آمریکا، یعنی مجلس سنا بایستی طرح موازی آن را به تصویب برساند. در مرحله بعد، رئیس‌جمهور آمریکا بایستی مصوبه کنگره را امضا کند.

فارس

انتهای پیام/

کد خبر: 978361

وب گردی

وب گردی