محتکر دستگاه‌های گرمایشی در کرمان به دو سال حبس محکوم شد

 محتکر دستگاه‌های گرمایشی در کرمان به اتهام اخلال در نظام اقتصادی کشور از سوی شعبه اول دادگاه انقلاب اسلامی به دو سال حبس محکوم شد.

به گزارش ایسکانیوز، رئیس دادگاه انقلاب اسلامی کرمان گفت: محتکر دستگاه‌های گرمایشی به اتهام اخلال در نظام اقتصادی کشور از طریق احتکار کالای مورد نیاز عموم و اخلال در عرضه‌ آن به دوسال حبس محکوم شد.

احمد قربانی گفت:شعبه اول دادگاه انقلاب اسلامی کرمان مستندا به تبصره‌ ۱ ماده‌ی ۲ قانون مجازات اخلال گران در نظام اقتصادی کشور مصوب ۱۳۶۹ نامبرده را به تحمل دو سال حبس محکوم نموده است.

وی عنوان کرد: متاسفانه در پی نوسانات بازار ارز و سکه که تاثیر زیادی در قیمت کالا‌های مصرفی و مورد لزوم عموم مردم داشت، عده‌ای از تجار و کسبه از فرصت استفاده کرده و با احتکار این نوع کالا‌ها - به دید خوشبینانه - در صدد منفعت طلبی برآمده و مترصد افزایش قیمت‌ها و کسب درآمد بیشتر شدند.

این مقام قضائی بیان کرد: از جمله‌ این افراد فردی به نام (ع. ح) بود که نامبرده به رغم نیاز مبرم مردم به وسایل خانگی از جمله پکیج، تعداد دویست دستگاه از این کالا را در منزلی مخفی کرده بود که توسط مامورین کشف و نامبرده به دادسرا معرفی شده بود.

وی افزود: تحقیقات در خصوص وی انجام و کیفرخواست صادر و پرونده به این دادگاه ارسال شد. در جلسات رسیدگی دفاعیات متهم و وکلای وی اخذ شد و نهایتا دادگاه مبادرت به صدور رای کرد.


قربانی گفت:حکم صادره طبق موازین قانونی ظرف ۲۰ روز پس از ابلاغ قابل اعتراض در دادگاه تجدید نظر استان کرمان می‌باشد که به متهم و وکلای وی ابلاغ شده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 978369

وب گردی

وب گردی