دانشگاه‌ها زمینه ساز پیشرفت کشورند

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمان گفت :دانشگاه‌ها زمینه ساز پیشرفت کشورند

به گزارش خبرنگار ایسکانیوز از کرمان دکتر حمدالله منظری توکلی در دیدار با مدیرکل و معاونین آموزش و پرورش استان کرمان که ظهر امروز در دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمان برگزار شد اذعان کرد: دانشگاه به نوعی نتیجه‌های آموزش و پرورش را تحویل گرفته و با دادن آموزش‌های مکمل و تربیت نسل جوان، آن‌ها را به جامعه تحویل می‌دهد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمان افزود: بنیاد فعالیت‌های دانشگاهی از آموزش و پرورش شکل می‌گیرد، آموزش و پرورش است که خمیرمایه فعالیت‌های دانشگاه را فراهم می‌سازد تا نسل جوان تربیت شده در آینده به عنوان نیروی انسانی کارآمد روانه اجتماع شود.

وی گفت: ارتباط آموزش و پرورش و دانشگاه بسیار تنگاتنگ است و این رابطه به هیچ عنوان جداشدنی نیست بخصوص در دوره جدید مدیریت آموزش و پرورش استان کرمان که رابطه خوبی بین دانشگاه آزاد اسلامی و آموزش و پرورش برقرار است.

دبیر هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمان با تاکید بر اینکه دانشگاه‌ها زمینه ساز پیشرفت کشورند تصریح کرد: دانشگاه‌ها اگر بخواهند به حیات خود ادامه دهند باید ارتباط خود با آموزش و پرورش را حفظ کنند و بصورت مکمل زمینه پیشرفت کشور را خصوصا در زمینه‌های علمی فراهم کنند.

منظری توکلی با اشاره به تاثیرگذاری آموزش و پرورش بر رشته‌های دانشگاهی افزود: دانشگاه آزاد اسلامی بر اساس رصد خروجی‌های آموزش و پرورش در مناطق مختلف کشور رشته‌های خود را تعریف می‌کند و در سال جاری نیز بر همین اساس دو رشته حقوق و روانشناسی در واحد کرمان راه اندازی شده است.

وی خاطرنشان کرد: در حوزه مدارس سما رابطه خوبی بین دانشگاه و آموزش و پرورش برقرار است و حلقه اتصال دانشگاه با آموزش و پرورش این مدارس هستند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمان گفت: سرمایه‌گزاری‌های قابل توجهی در شهرستان‌های استان، برای راه اندازی مدارس سما انجام شده که مورد استقبال دانش آموزان و خانواده‌ها قرار گرفته است.

منظری توکلی تصریح کرد: با تمام توان و امکانات برای برقراری حد بالای هماهنگی آموزش و پرورش با دانشگاه وارد میدان شده‌ایم و از امکانات دانشگاه برای این موضوع مهم و بالابردن سطح علمی دانش اموزان استفاده خواهیم کرد.

عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی با تاکید بر مهم بودن موضوع آموزش معلمان مدارس سما خاطرنشان کرد: کلاس‌های دوره‌ای خاصی برای معلمان مدارس سما در نظر است که در دور نخست از نزدیک با این عزیزان به بررسی آسیب‌های آموزشی پرداخته می‌شود.

منظری توکلی افزود: دانشگاه آزاد اسلامی در راستای توسعه کمی و کیفی مدارس سما حرکت می‌کند و اعتقاد مسئولین دانشگاه آزاد اسلامی بخصوص رئیس هیات امنا و رئیس دانشگاه بر این مهم استوار است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمان گفت: طرح دایر کردن حوزه معاونت فرهنگی در مدارس سما در کنار مربیان پرورشی در دانشگاه آزاد اسلامی کلید خورده است و بنا داریم بر مسائل فرهنگی دانش آموزان تمرکز بیشتری داشته باشیم.

وی اذعان کرد: در حال حاضر 58 آزمایشگاه مجهز، 12 کارگاه پیشرفته، 9 سایت رایانه‌ای مجهز به حدود 200 دستگاه رایانه و امکانات آموزشی و ورزشی مختلف موجود در دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمان را در زمینه افزایش مهارت آموزی دانش آموزان به کار گرفته‌ایم.

منظری توکلی گفت: با کمال میل برای همکاری با آموزش و پرورش و استفاده از امکانات دانشگاه استقبال می‌کنیم و معتقدیم همه دانش آموزان باید از فضای علمی و آموزشی مجهزی بهره‌مند شوند.

دبیر هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمان عنوان کرد: ما با هدف خدمت رسانی به سیستم آموزشی کشور به کمک آموزش و پرورش آمده‌ایم و امیدواریم گوشه‌ای از بار تعلیم و تربیت کشور را برداریم.

وی افزود: برنامه‌های مدونی برای راه اندازی هنرستان‌های سما طرح ریزی شده‌است و باتوجه به امکانات دانشگاه و تجربیات آموزش و پرورش می‌توانیم آموزش‌های مهارتی و کاربردی خوبی را برای دانش آموزان فراهم آوریم.

کد خبر: 978382

وب گردی

وب گردی