عجیب ترین مدارک دانشگاهی دنیا

در میان رشته های شناخته شده‌ای مانند پزشکی و مهندسی، برخی از دانشگاه های دنیا رشته هایی خاص ارائه می‌کنند که افراد علاقمند به این رشته ها می توانند دوره های مربوط را گذرانده و مدرک رسمی دریافت کنند.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز،دانشگاه‌های جهان رشته‌های عجیب و غریب زیادی برای دانشجویان ارائه می دهند و در این بین برخی از افراد با توجه به علاقه خود در این رشته ها شروع به تحصیل کرده و مدرک دانشگاهی معتبر کسب می کنند.

در ادامه به معرفی برخی از این رشته ها و دانشگاه هایی که آن ها را ارائه می‌دهند، می پردازیم:

آموزش ماجراجویی

افراد در این رشته، بزرگ شدن در خارج از منزل را به کودکان و بزرگسالان می آموزند و به آن ها روش های مواجهه با ریسک رشد شخصی و شناخت خود را نیز آموزش می دهند. دانشگاه ایالتی پلیموث در آمریکا یکی از جاهایی است که می توان در این رشته به تحصیل پرداخت.

علم حیات در فضا

این رشته به اکتشاف زندگی در خارج از زمین و بررسی منشاء و تکامل اولیه زندگی روی زمین می پردازد. گرایش های قابلیت زندگی در سیاره ها و تجربه حیات در فضا از گرایش های این رشته هستند. دانشگاه ایالتی پن و دانشگاه واشنگتن به ارائه این رشته می پردازند.

حراجی

در این رشته، دانشجو در مورد نحوه شرکت در حراجی ها از ابتدا تا پایان و نحوه فریاد کشیدن در حراجی ها را می‌آموزد. این رشته گرایش‌هایی چون قانون حراجی و آمادگی برای حراج را ارائه می دهد. این رشته در کالج هاریسبرگ آموزش داده می‌شود.

تسخیر شوهر

یکی دیگر از عجیب‌ترین مدارک تحصیلی «مدرک تسخیر شوهر» بود. اولین مدرسه تسخیر شوهر در سال 2010 در ژاپن افتتاح شد. در این مدرسه به دخترانی که سن ازدواج آن‌ها گذشته بود، یاد می دادند که چگونه مردها را تحت تاثیر خود قرار دهند. فارغ التحصیلان دانشگاه هاروارد نیز یک کالج به همین منظور راه اندازی کرده اند، به نام «هر کالج» که این رشته در آنجا نیز تدریس می شود.

علم نانوایی

آن چه فرد در این رشته آموزش می بیند اجرا، تحقیق، تولید و موقعیت های اجرایی در صنعت پخت است. این رشته در دانشگاه کانزاس ارائه می شود و برخی از دوره های ارائه شده در این رشته مقدمه ای بر علوم و صنایع غلات، علوم غلات، آزمایش آرد و خمیر و علوم پخت و پز هستند.

رشته گوش دادن به موسیقی

دانش آموزان و دانشجویان با شنیدن موسیقی‌های مختلف و آشنایی با فرهنگ موسیقی و تاریخچه آن می‌توانند سطح علمی خود را درباره موسیقی افزایش دهند و به مدارج بالای علمی در این رشته دست یابند.

علم تدفین

تمام مراحل خدمات مراسم تشییع جنازه و توسعه مهارت هایی که برای پیشبرد استانداردهای مراقبت در برخورد با سلامت، ایمنی و رفاه و آمادگی در مراقبت از شخص فوت شده لازم است؛ در این رشته در دانشگاه کلمبیا ارائه می شود. برخی از دوره های ارائه شده این رشته آناتومی و فیزیولوژی، خدمات مراسم تشییع جنازه، آسیب شناسی توصیفی، تاریخچه و جامعه شناسی خدمات مراسم تشییع جنازه هستند.

رشته دلقک بازی

دانشجویان با گذراندن دوره‌های آموزشی در این رشته می‌توانند قدرت بدنی و ذهنی خود را برای دلقک بازی، آماتور و تقلید افزایش دهند و دانش آموختگان مهارت‌های جدیدی را کسب می‌کنند.

باستان شناسی دریایی

این رشته به مطالعه بقایای قایق ها و کشتی ها و فرهنگ هایی که آنها را ایجاد و استفاده می کرده اند می پردازد. استان شناسی دریایی در دانشگاه اِی اَند اِم تگزاس ارائه می شود. دوره های کتاب ها و رساله در زمینه ساخت کشتی، ساخت و کشتی سازی کشتی های چوبی و عکاسی باستان شناسی در این رشته ارائه می گردد.

مدیریت شیر گاو دوشی!

در یکی از دانشگاه های انگلیس، رشته ای تحت عنوان این که چگونه دوشیدن شیر گاو را مدیریت کنیم، وجود دارد که شما را در یک دوره دو ساله در دانشکده کشاورزی، کاملا با مهارت های شیر دوشی و البته مدیریت آن آشنا می کند. علاوه بر این، در این دانشگاه، شما می توانید اطلاعات اقتصادی، قانونی و صد البته مدیریتی در مورد نحوه کار یک شرکت لبنیاتی را بیاموزید.

علوم چمن

نگهداری و کنترل آفات گونه های گیاهی و چمن های مورد استفاده برای ورزش مانند زمین گلف. این رشته در دانشگاه پن ارائه می شود. نگهداری زمین گلف، مراقبت حرفه ای از چمن ، تعمیر و نگهداری زمین و تعمیر و نگهداری زمین های ورزشی برخی از دوره های این رشته هستند.

زامبی شناسی​

بی شک زامبی ها نه تنها در بین دوستداران سینما و ادبیات کمیک و فانتزی جهان محبوب اند بلکه در بین دانشمندان نیز معروف هستند و بسیاری، لقب زامبی های محبوب را به دوش می کشند. یکی از مواردی که در رشته زامبی شناسی تدریس می شود، این است که مغز انسان دقیقا چه فایده ای برای زامبی ها دارد یا چرا زامبی ها همه بدون استثنا، پوستی سبز و لباس های پاره دارند؟

رشته تصمیم گیری


در این رشته که بیشتر ویژه محققان، معلمان و مسئولان مدیریتی است دانشجویان با فراگیری علوم تصمیم گیری، سیستم‌های اطلاعات و مدیریت عملیات، راحت‌تر می‌توانند مسائل عملیاتی، بازاریابی و امور مالی را تجزیه و تحلیل کنند.

حیات وحش

حفظ تمام گونه ها، افزایش زیستگاه های حیات وحش، کنترل مشکلات حیات وحش و استفاده از حیات وحش در این رشته تدریس می شود. دانشگاه هومبولت به ارائه این رشته می پردازد.

زیست شناسی عمومی، مقدمه ای بر حفاظت و مدیریت حیات وحش، اصول بیماری های حیات وحش و زیست شناسی حفاظت از دوره های ارائه شده در این رشته هستند.

انتهای پیام/

کد خبر: 978390

وب گردی

وب گردی