بیانیه پایانی نشست گروه بیست

بیانیه پایانی نشست گروه بیست خواستار اصلاحات در سازمان تجارت جهانی در راستای مقابله با تنش‌ها و چالش‌ها در روابط تجاری میان کشورها شد.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، کشورهای عضو گروه بیست در بیانیه پایانی این اجلاس ضمن اعتراف به این نکته که سیستم تجاری مبتنی بر چندجانبه گرایی هنوز به بسیاری از اهداف خود دست نیافته است بر ضرورت ایجاد اصلاحات در ساختار سازمان تجارت جهانی برای مقابله با تنش و چالش ها در روابط تجاری میان کشورها تاکید کردند.

با این حال بزرگترین قدرت های اقتصادی جهان برغم اتفاق نظر در خصوص وجود مشکلات تجاری به سرمنشا و یکی از علت های مهم آن یعنی سیاست های حمایتی اشاره ای نکردند. بیست اقتصاد بزرگ دنیا در واقع از محکوم کردن سیاست های حمایتی و رویکرد یکجانبه گرایانه بزرگترین اقتصاد دنیا طفره رفته و آنرا نادیده گرفتند.

از طرفی دیگر «مائوریسیو ماکری» رئیس جمهور آرژانتین در سخنانی در مراسم پایانی با بیان اینکه حفظ محیط زیست یکی از سخت ترین کارهای عصر حاضر است گفت: باید برای جلوگیری از به خطر انداختن آینده نسل های آینده و اقلیم پایدار تلاش کنیم.

وی با تاکید بر تعهد آرژانتین بر معاهده اقلیمی پاریس اظهار داشت: توسعه پایدار قطب نمای ما در اهداف اجتماعی٬‌ اقتصادی و محیط زیست است.

قرار است اجلاس گروه بیست سال آینده در «اوساکای» ژاپن برگزار شود.

انتهای پیام /

کد خبر: 978393

وب گردی

وب گردی