افزایش معرفت و معنویت دانشجویان اهمیت فراوانی دارد

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: یکی از انتظارات از دانشجویان امروز این است که مطالعه، آگاهی‌ و سطح بینش خود نسبت به مسائل را افزایش دهند.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز به نقل از واحد بوشهر، حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر ابراهیم کلانتری معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی در مراسم اختتامیه اردوی تشکیلاتی دانشجویان دانشگاه‌ آزاد اسلامی استان‌های‌ فارس، بوشهر و کهگیلویه و بویراحمد (حیات طیبه دو) که در واحد بوشهر برگزار شد، با طرح این سؤال که نیاز اصلی دانشجوی امروز چیست؟ گفت: بر اساس یک تجربه بلند مدت از حضور در آموزش عالی کشور، بهترین پاسخ را در بیانات مقام معظم رهبری در دیدار دانشجویان می‌توان یافت که معظم‌له فرمودند: مشکل اصلی فضای دانشجویی، ضعف تحلیل مسائل است.

وی با بیان اینکه با وجود جبهه بزرگی از دانشجویان آگاه، برخی دانشجویان به واسطه نبود شناخت و مطالعه کافی از فضای دوره زندگی خود، کشور، تاریخ معاصر، دشمنان و مسائل مختلف درون و برون کشور آگاهی ندارند، اظهار داشت: متأسفانه این نا آگاهی بعضاَ سبب می‌شود که جوانان ما به راحتی فریب‌خورده و ابزار دست جریانی خاص قرار‌ گرفته و در مسیر غلطی قرار گیرند؛ بنابراین اگر به رهنمودهای رهبر معظم انقلاب دقت کنیم، درخواهیم یافت که ایشان بر فهم سیاسی و معرفتی دانشجویان تأکید بسیار فرموده‌اند.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی با بیان تاریخچه تشکل‌های دانشجویی در دانشگاه‌های کشور، اظهار داشت: نخستین تشکل دانشجویی دانشجویان، انجمن اسلامی دانشگاه تهران بود که فقط هشت سال پس از تأسیس دانشگاه تهران در سال ۱۳۲۲ به دست جمعی از دانشجویان رشته پزشکی که حضور یک جریان اسلامی بیدار، فعال و آگاه را برای هدایت جوانان به سمت آرمان‌های الهی در دانشگاه لازم می‌دیدند، شکل گرفت.

وی با بیان اینکه انجمن اسلامی دانشجویان، نخستین گروه دانشجویی بود که با امام خمینی ( ره)، بیعت کردند، تصریح کرد: پس از تأسیس دانشگاه شیراز و دانشگاه تبریز و متعاقب آن ایجاد انجمن اسلامی دانشجویان در آن دانشگاه‌ها، این دانشجویان در سال ۱۳۴۱ نخستین گام خود در مبارزات سیاسی کشور را برداشتند و بلافاصله با بنیانگذار کبیر انقلاب بیعت کردند.

عضو هیأت رئیسه دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه یکی از انتظارات از دانشجویان امروز، مطالعه و افزایش آگاهی‌ها و سطح بینش خود نسبت به مسائل است، اظهار داشت: بحث معرفتی و معنوی در دانشگاه بسیار مهم و حائز اهمیت است.

دکتر کلانتری با تأکید بر اینکه یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های جوان تحصیل کرده، معنویت و ارتباط با ذات لایزال الهی است، گفت: علاوه بر مسائل معنوی و اخلاقی در کنار تحصیل، مباحث علمی، معرفتی و فکری هم باید همواره مورد توجه باشد.

انتهای پیام/

کد خبر: 978422

وب گردی

وب گردی