پارک فناوری پردیس معاونت علمی مجموعه‌ای پیشتاز در رویدادهای کارآفرینی است

رئیس پارک فناوری پردیس معاونت علمی در دورهمی برگزارکنندگان رویداد گفت: برگزاری رویدادهای کارآفرینی در شکل‌گیری اکوسیستم این عرصه نقش مهمی دارد و این مجموعه در سال‌های گذشته توانسته نقشی پیشرو در برگزاری این رویدادها ایفا کند.

به گزارش گروه علم وفناوری ایسکانیوز، مهدی صفاری نیا رئیس پارک فناوری پردیس معاونت علمی در دورهمی برگزارکنندگان رویداد گفت: نقش رویدادها در شکل‌گیری اکوسیستم خیلی مهم و اساسی است. در دهه 80 و 90 شاهد رشد مناسبی در اکوسیستم نوآوری بودیم؛ البته باید توجه داشته باشیم که افراد نوآور را نمی‌توان در دانشگاه‌ها تربیت کرد، آن‌ها باید در حوزه‌های کارآفرینی و نوآوری آموزش ببینند.
وی ادامه داد: اگر آموزش در این خصوص به‌صورت حرفه‌ای انجام شود به رشد اکوسیستم کشور کمک و نتایج سودبخشی به دنبال خواهد داشت که منجر به ثروت آفرینی خواهد شد. ما در معاونت علمی از سال 93 فعالیت خود را آغاز کردیم و از یک مجموعه مولد به یک مجموعه پیشرو تبدیل‌شده‌ایم. هم‌اکنون ما شاهد برگزاری بیش از 20 نوع رویداد در سطح کشور هستیم.
صفاری نیا در خصوص روند رو به رشد برگزاری رویدادها در کشور گفت: اکوسیستمی که هم‌اکنون در کشور وجود دارد، از بسیاری از کشورهای آسیایی و اروپایی جلوتر بوده و ما تنها برای بهتر شدن نیاز به خودباوری داریم، ما باید در این زمینه از تجارب دیگران استفاده و رویدادها را با توجه به نیازهای کشور اجرا کنیم.
وی افزود: عمق‌بخشی و بومی‌سازی رویدادها را نیز باید در نظر داشته و به ارکانی مثل ظرفیت‌ها، شبکه‌سازی و بازار در اجرای رویدادها که اهمیت بسیار زیادی دارند، توجه داشته باشیم. هم‌اکنون تجربه ما در این زمینه، این فرصت را در اختیار ما قرار می‌دهد که با کشورهای خارجی همکاری کنیم.
سید علی هزاوه مدیر مرکز شتابدهی و نوآوری نیز در بخش بعدی سخنرانی بیان کرد: بر این باور هستیم که برای داشتن یک زیست‌بوم استارتاپی بالغ، نقش‌آفرینان مختلفی مثل کارآفرینان رویدادهای کارآفرینی، دانشگاه‌ها، دولت، رسانه، سرمایه‌گذاران خطرپذیر و غیره باید حضورداشته و به‌صورت حرفه‌ای نقش خود را ایفا کند.
وی بیان کرد: مرکز شتابدهی با دو محور اصلی تعریف می‌شود، یکی ترویج فرهنگ کارآفرینی از طریق حمایت از رویدادهای برگزاری کارآفرینی و دومی کمک به ایجاد شتابدهنده‌ها که احتمال موفقیت استارتاپ‌ها را بالابرده و ریسک شکست را پایین می‌آورند.
وی اضافه کرد: تمام فعالیت‌ها موردحمایت مرکز شتابدهی چه در مورد کارآفرینی و چه در شتابدهنده‌های نوآوری با محوریت بخش خصوصی است و مرکز فقط نقش حامی و تسهیل‌کنندگی دارد.
هزاوه در خصوص فعالیت‌هایی که تاکنون انجام‌شده است، گفت: مرکز از تابستان 93 سعی کرده به مراکز مختلف و شهرها در برای برگزاری رویدادها کمک کند، این مرکز تاکنون از برگزاری 258 رویداد حمایت کرده که 300 تیم اجرایی و نزدیک به 20 هزار نفر در این برنامه‌ها حضورداشته‌اند.

انتهای پیام/

کد خبر: 978427

وب گردی

وب گردی