پرتوهای مهربان/ رادیولوژی نقطه تلاقی علم و تکنولوژی

دبیر سی و پنجمین کنگره سالیانه رادیولوژی با اشاره به اینکه رادیولوژی نقطه تلاقی علم و تکنولوژی است، گفت: با استفاده از دستگاه‌های پیشرفته می‌توان از طریق دوز پایین اشعه، تصویرهای دقیقی را از محل مورد نظر در بدن به دست آورد بدون اینکه نگران خطرات اشعه باشیم.

به گزارش ایسکانیوز، دکتر مرتضی صانعی طاهری در آستانه برگزاری سی‌وپنجمین کنگره‌ سالیانه رادیولوژی گفت:

وی افزود: محورهای اصلی این کنگره نورورادیولوژی، رادیولوژی زنان و مامایی، رادیولوژی سرطان، رادیولوژی هیبرید و حفاظت در مقابل اشعه است.

نقش دستگاه‌های پیشرفته رادیولوژی در تشخیص دقیق بیماری و حفاظت در برابر اشعه

دبیر سی و پنجمین کنگره سالیانه رادیولوژی ادامه داد؛ پس از کشف اشعه ایکس انقلابی در تشخیص بیماری ها از طریق تصویربرداری ایجاد شد و در واقع رادیولوژی امروزه نقطه تلاقی علم و تکنولوژی به شمار می‌رود.

عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به اینکه تصویربرداری از طریق اشعه یونیزان می‌تواند مضراتی را برای پرسنل و بیماران به همراه داشته باشد، گفت: شعار کنگره امسال پرتوهای مهربان بوده؛ چرا که با استفاده از دستگاه پیشرفته می‌تواند از طریق دوز پایین اشعه تصویرهای دقیقی را از محل مورد نظر در بدن به دست آورد.

صانعی طاهری یادآور شد: با استفاده از تصویر برداری پیشرفته و دستگاه‌های مجهز می‌توان به تشخیص زودرس بیماری‌ها دست پیدا کرد در حالی که از مضرات اشعه یونیزان نیز در امان بمانیم.

وی گفت: کشور ما نیز ضرورت دارد که به سمت دستگاه پیشرفته‌ رادیولوژی با دوز پایین برود تا در غربالگری و پیشگیری از بیمارهای مختلف همچون سرطان ریه بتوانیم بسیار موفق عمل کنیم.

عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با تاکید بر اینکه برگزاری سی و پنجمین کنگره رادیولوژی می تواند علاوه بر بروزرسانی اطلاعات رادیولوژیست‌ها در ارتقاء آگاهی آنها در زمینه نقش رادیولوژی در تشخیص، پیشگیری و درمان سرطان موثر واقع شود، افزود: در کنار این کنگره کارگاه‌های اختصاصی در ارتباط با رشته‌های مرتبط با رادیولوژی همچون ام آر آی زانو یا سی تی آنژیوگرافی عروق کرونر برگزار خواهد شد.

محورهای اصلی این کنگره نورورادیولوژی، رادیولوژی زنان و مامایی، رادیولوژی سرطان، رادیولوژی هیبرید و حفاظت در مقابل اشعه است

صانعی طاهری گفت: نمایشگاه آخرین دستاوردهای رادیولوژی و تصویربرداری نیز در حاشیه سی‌و‌پنجمین کنگره سالیانه رادیولوژی برگزار خواهد شد.

به گزارش ایسکانیوز؛ این کنگره با حضور استادان داخلی و خارجی سوم تا ششم اردیبهشت ماه سال آینده برگزار و جدیدترین دستاوردهای علمی در حوزه های مختلف رادیولوژی مورد بحث و گفت‌و‌گو قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 978430

وب گردی

وب گردی