راه اندازی مدارس بازی محور و کارآفرین در سمای اردبیل

معاون دانشگاه و رئیس آموزشکده فنی و حرفه ای سما اردبیل از راه اندازی مدارس بازی محور و کارآفرین در سمای اردبیل خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز، محمد اثنی عشری در نشست خبری با خبرنگاران، اظهار کرد: سمای اردبیل برای تربیت دانش آموزان خود، مدارس بازی محور و کارآفرین را در مجتمع حافظ راه اندازی کرده است و آموزش ها با محوریت بازی، برای دانش آموزان از پیش دبستانی تا دیپلم ارائه می شود.

وی افزود: در تابستان امسال و قبل از شروع مدارس طرح بازسازی و بهسازی 6000 متر مربع از مجتمع آموزشی سما با سبک معماری ایرانی- اسلامی و با بیش از 10 هزار ساعت کاری شامل پنجاه نوع کار هنری، فنی، مهندسی و عمرانی، طراحی بهترین لابی مخصوص انتظار خانواده ها، طراحی اتاق بازی و سایت کامپیوتر انجام شد که در بیشتر کارهای طراحی آن استادان آموزشکده نقش فعالی داشتند.

او ادامه داد: مدارس سما فعالیتشان بر مبنای آموزش های فنی و حرفه ای است. در این زمینه کارگاه ها، آزمایشگاه ها و امکانات بی نظیری در مجتمع مدارس سمای اردبیل و آموزشکده فنی و حرفه ای فراهم شده است.

اثنی عشری گفت: آموزش در سما براساس الگوی جهانی یونسکو که مبتنی بر چهار اصل دانستن، یاد گرفتن، زیستن برای باهم زیستن و نیز الگوی های بین المللی که در کشورهایی مثل دانمارک، فرانسه، فنلاند و آمریکا اجرا می شود، برنامه ریزی شده و از نظر الگو و ساختار بیشتر شبیه الگوی اجرا شده در فرانسه است.

معاون دانشگاه و رئیس آموزشکده فنی و حرفه ای سما اردبیل بیان کرد: مدارس سما چشم انداز موفقی دارند و تدوین سند چشم انداز و برنامه استراتژیک برای آموزشکده سما در بازه های زمانی کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدتی در حال انجام است.

وی افزود: در برگزاری استارت آپ ها نیز سما به پختگی لازم رسیده و دومین استارت آپ سما اردبیل در چهار عنوان اسباب بازی های الکترونیکی، مکانیکی، سنتی، سلامت و بازی های الکترونیکی با 130 شرکت کننده که بیشتر دانش آموز بودند و با ثبت بیش از 98 ایده برگزار و سه ایده برتر انتخاب و مورد حمایت قرار گرفتند و مرحله پسارویداد و شتاب دهنده نیز بزودی و طبق برنامه ریزی با پیوست فرهنگی برگزار می شود.

اثنی عشری از جمله فعالیت های دیگر انجام شده در آموزشکده سما به افتتاح مرکز تحقیقاتی هوش مصنوعی و رباتیک، کارگاه آسانسور، کارگاه تست بتن و جوش، عقد قرارداد برون سپاری برای هنرجویان آموزش و پرورش و اجاره کارگاه‌ها، بوفه، انتشارات و سالن اجتماعات برای کسب درآمد غیر شهریه ای اشاره کرد.

رئیس آموزشکده فنی و حرفه ای سما اردبیل همچنین از کاهش 50 درصدی تکیه به شهریه در آموزشکده سما در سال 97 ، ایجاد اولین مجتمع آموزشی در سما، برنامه ریزی برای افزایش 11 مدرسه تا سال 1400 و بهره برداری از سه محصول کیت برقی، کف پوش و دیوارپوش، اخذ مجوز برگزاری همایش ملی معماری در اردیبهشت 98 و تحویل مدرسه 12 کلاسه بعد از سه سال از آموزش و پرورش و درآمدزایی به میزان 70 میلیون تومان برای سما خبر داد.

اثنی عشری افزایش 110 درصدی اعضای باشگاه پژوهشگران جوان سما در طی یکسال اخیر را که در کشور بی سابقه بود، از مهم‌ترین موفقیت های مجموعه سما دانست و به ایجاد مرکز تولید اپلیکیشن و تولید محتوا، پیش بینی ایجاد بازار محصولات سما در سال 98، تفاهم نامه ایجاد مرکز SCD با اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان برای ایجاد منظومه ای از کارگاههای مجهز و ارائه گواهی های بین المللی، به‌کارگیری مدرسین حرفه ای کنکور در مدارس متوسطه سما، اعزام بی سابقه دانشجویان و دانش آموزان به اردوهای راهیان نور، برگزاری چهارمین دوره سلسله نشست های راهبرد فرهنگی با حضور نخبگان فرهنگی و استفاده از بهترین استادان جوان دانشگاه در مدارس سما به عنوان برنامه های در حال انجام در حوزه کاری خود اشاره کرد.

وی به تاسیس هنرستان بهیاری، تاسیس آموزشکده و مدارس بین المللی در مرز ایران و آذربایجان در شهرستان پارس آباد، ایجاد مرکز استعداد یابی و غربالگری دانش آموزان و دانشجویان به منظور کسب رتبه های ملی و جهانی در المپیادها، تاسیس مرکز مشاوره مدرن در سما با استفاده از استادان دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل و مشارکت در پروژه بین المللی یونی هتل دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل در شهر توریستی سرعین را از برنامه های استراتژیک آموزشکده سما نام برد.

او خاطرنشان کرد: سما در کشور 70 هزار دانشجو و 250 آموزشکده دارد و مدارس سما با هدف تربیت دانش آموزان از پیش دبستانی تا فوق لیسانس فعالیت می کند و به اذعان کارشناسان، یکی از استثنایی ترین سازمان های ایران است که برای حدود 20 سال از زندگی؛ یعنی از کودکی تا جوانی و آماده به کار شدن و ورود به بازار کار فرزندان جامعه برنامه ریزی می کند.

اثنی عشری تاکید کرد: دانش آموزان 50 مهارت مهم را از ابتدای ورود به پیش دبستانی تا مقطع فوق لیسانس یاد می گیرند.

در پایان این نشست خبرنگاران از آزمایشگاه‌ها و امکانات آموزشکده فنی و حرفه ای سما اردبیل بازدید کردند.

کد خبر: 978436

وب گردی

وب گردی