واقعیت مجازی، قدرتمندترین ابزار برای آموزش

محققان دانشگاه استنفورد از واقعیت مجازی در مقاطع گوناگون آموزشی استفاده کردند تا تاثیرات آن را در آگاهی بخشی و فهم محیط زیست و اسیدی شدن اقیانوس‌ها بسنجند.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، واقعیت مجازی را می‌توان به چیزی شبیه رؤیای زنده تعبیر کرد. جذب توجه، یادگیری با انجام دادن نه با کلیک کردن، شکستن قوانین، فریب مغز، بازی با دوستان، دسترسی و لمس و ارزیابی واقعی برخی از از مزایای استفاده از واقعیت مجازی در آموزش الکترونیکی است.

اگرچه تغییرات آب و هوایی موجب افزایش آگاهی عمومی شده است؛ اما یکی از اثرات مخرب آن- کاهش چشمگیر اکوسیستم دریاها و اقیانوس هاست که نتیجه آن انتشار دی اکسید کربن است- همچنان ناشناخته باقی مانده است.

در تحقیق انجام شده که نتایج آن در مجله علمی Frontiers in Psychology منتشر شده، محققان دانشگاه استنفورد و اورگن به این نتیجه رسیدند که واقعیت مجازی ابزاری قدرتمند برای افزایش سطح دانش و رفتارها در مبحث محیط زیست است.

محققان دریافتند که شبیه سازی تاثیرات اسیدی شدن اقیانوس ها این تجربه را در اختیار افراد می گذارد تا بهتر این مسئله را درک کنند. در حقیقت، واقعیت مجازی قطعا واقعیتی فراتر از ویدئو است و یک تجربه یادگیری غیرفعال را به یک فعالیت فعال تبدیل کند.

دانشمندان معتقدند که تجربه استفاده از تکنولوژی واقعیت مجازی به افراد انگیزه کافی برای مقابله با آلودگی ها را در مقایسه با کتاب های آموزشی، می دهد. بر اساس میزان یادگیری افراد، مطالب را در محیط مجازی؛ اما با درک واقعی آموزش ببینند. معمولاً تجربه کردن موضوعات و دیدن نکات مختلف تاثیر بیشتری نسبت به مطالعه دارد در نتیجه واقعیت مجازی، عملکرد دانش آموزان را تا حد زیادی بهبود می بخشد.

در سراسر دنیا از تکنولوژی واقعیت مجازی در آموزش بسیار استفاده می شود. کلاس‌های آنلاین اینترنتی که در آن به کمک یک دوربین دو بعدی، شخصی که در شهری دیگر یا حتی کشوری دیگر بود را به محضر اساتید دانشگاه‌های بزرگ دنیا می‌برد، اولین گام برای تحقق آموزش مجازی بود. با کمک هدست‌های VR دانش‌آموزان و دانشجویان می‌توانند حضور واقعی ‌تری در محیط کلاس داشته باشند و با اشراف کامل بر محیط، در حالی که در خانه نشسته ‌اند، به تحصیل بپردازند.

انتهای پیام/

کد خبر: 978458

وب گردی

وب گردی