وام ازدواج و  ودیعه مسکن دانشجویی افزایش یافت/ وام 25 میلیون تومانی برای نخبه ها و دانشجویان ممتاز

رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم از افزایش وام ازدواج و ودیعه مسکن خبر داد.

مهندس ذوالفقار یزدانمهر در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز در خصوص وام ازدواج و تسهیلات صندوق رفاه برای دانشجویان گفت: در بحث وام ازدواج که یکی از وام های اصلی به صندوق محسوب می شود قیمت را افزایش داده ایم و به 2 میلیون رسید. در کنار افزایش وام ازدواج، ودیعه مسکن را هم افزایش دادیم.

وی افزود: در سال ۹۵ ودیعه مسکن دانشجویان افزایش نداشت. میزان مبلغ ودیعه مسکن برای دانشجویان متأهل در تهران ۷ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان، در کلان شهرها ۶ میلیون تومان و در سایر شهرها ۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان بوده است که همزمان با افزایش وام ازدواج قیمت وام مسکن را هم افزایش دادیم؛ یعنی در تهران نزدیک به ۱۵ میلیون تومان در کلان شهرها تا ۱۲ میلیون تومان و در سایر شهرها تا ۹ میلیون تومان وام ودیعه مسکن به دانشجویان متاهل پرداخت می‌شود.

یزدانمهر در خصوص وام مسکن دانشجویان نخبه گفت: البته به دانشجویان ممتاز و نخبه تا سقف ۲۵ میلیون تومان وام ودیعه مسکن پرداخت می‌کنیم که با هماهنگی و هم‌افزایی با معاونت علمی ریاست جمهوری صورت می‌گیرد. این مجموع فعالیت‌هایی است که در دو سال اخیر انجام شده است.

رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم در خصوص افزایش قیمت هزینه عتبات دانشجویان متاهل گفت: هزینه وام عتبات دانشجویان را از ۳۰۰ تومان به یک میلیون و پانصد هزار تومان در سال ۹۶ افزایش داده ایم و هدف ما این بود که نگاه ویژه‌ای به متأهلین داشته باشیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 978475

وب گردی

وب گردی