آیا شما هم آب مرده می نوشید؟

آب موجودی زنده است که اگر از آن مراقبت ضعیفی شود، حتما می میرد. حال آبی که شما می نوشید چطور است؟

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، آب سرچشمه حیات روی زمین است؛ اما فرآیندهایی که امروزه روی آن اجرا می شود، ممکن است آن را کشته و از بین ببرد. « ویکتور شاوبرگر » طبیعت شناس اتریشی به جادوگر آب معروف بوده و از پیشگامان نظریه ای است که اعتقاد دارد آب به خودی خود یک موجود زنده است. آب می تواند ساختار طبیعی اش را از دست بدهد و واقعا بمیرد. آب زنده وقتی که یخ بزند به بلورهای زیبای شش ضلعی تبدیل می شود. آب مرده وقتی یخ بزند هیچ شکلی به خود نمی‌گیرد.

برای نمونه آب هایی از دو کشور ژاپن و استرالیا بررسی شد. در استرالیا دو نمونه از آب آشامیدنی دریاچه راکی کریک و آب آشامیدنی شیر از شهر سیدنی و همچنین آب رودخانه فوجی و آب آشامیدنی شیر از شهر توکیو بررسی شد. در عکسبرداری که از بلورهای آب انجام شد ، آب هایی که هنوز به چرخه تصفیه شهری و خطوط لوله کشی وارد نشده بودند، بلورهای زیبایی داشتند در حالی که آب های نمونه از لوله کشی برداشته شده بودند، شکل خاصی نداشته و تقریبا از هم متلاشی شده بودند.

آب موجودی زنده است که اگر از آن مراقبت ضعیفی شود، حتما می میرد. آب در زیستگاه های طبیعی اش به آرامی حرکت کرده و از راه های پرپیچ و خم می گذرد و گرداب ها و سیلاب هایی را ایجاد می کند. این جریانات آبی، به آب تحرکی طبیعی می دهند تا قادر شود دوباره ساختارش را به دست آورده و حامل اکسیژن شود. این در حالی است که امروزه و با پیشرفت تکنولوژی، خطوط لوله کشی طولانی و فرآیندهای کشاورزی می توانند به آب آسیب وارد کنند و یا حتی آن را بکشند.

انتهای پیام/

کد خبر: 978480

وب گردی

وب گردی