آناتومی، فیزیولوژی و اکلوژن دندانی منتشر شد

کتاب « آناتومی، فیزیولوژی و اکلوژن دندانی» تالیف رامین کاویانی و دیگران، توسط سازمان چاپ و انتشارات دانشگاه آزاد اسلامی با همکاری واحد دندانپژشکی منتشر شد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، با توجه به کمبود منابع مورد نیاز در مورد آناتومی و مرفولوژی دندان های دائمی و شیری انسان ها، آموزش علمی و عملی مرفولوژی دندان نیاز به یک مرجع معتبر دارد که بیان کننده ی کامل اصول و قواعد عملی این رشته باشد.

کتاب آناتومی، فیزیولوژی و اکلوژن دندانی ویلر یکی از بهترین مراجع در این رشته است، که بنابر ارزش و اعتبار علمی بالای این کتاب، اعضای هیئت علمی بخش مرفولوژی دندان دانشکده دندان پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی تهران با همکاری دانشکده دندان پزشکی واحد بین الملل دانشگاه آزاد اسلامی کیش به ترجمه، تدوین و بازگردانی مفهومی این کتاب پرداختند و سعی گردیده تا حد امکان با حفظ ارزش های تخصصی، به زبان شیوای فارسی بازگو شود. همچنین این مرجع علمی می تواند مورد استفاده همکاران دندان پزشک و دانشجویان قرار گرفته و تاثیر بسیاری در آموزش و فراگیری علمی و عملی دانشجویان داشته باشد.

این اثر در 16 فصل گردآوری شده است. فصل اول با عنوان معرفی آناتومی دندان ،مواردی چون شکل‌گیری دندان‌ها و تاج و ریشه را شرح می دهد، فصل دوم به توسعه ورویش دندانها اختصاص دارد. فصل سوم درباره دندانهای شیری، فصل چهارم به موارد قانونی، آناتومی مقایسه ای، اشکال هندسی و شکل و کارکرد می پردازد، فصل پنجم با عنوان مجموعه صورتی-دهانی به ساختار فک بالا و پایین در انسان اختصاص دارد. فصل ششم مربوط به دندانهای ثنایای دائمی بالا و فصل هفتم درباره دندانهای ثنایای دائمی پایین و همچنین فصل هشتم به دندانهای کانین فک بالا وپایین می پردازد. فصل نهم با عنوان پرمولرهای دائمی ماگزیلا شامل اولین دندان پرمولر فک بالا و پرمولر دوم ماگزیلا است و فصل دهم به پرمولرهای مندیبولارو تنوع آنها اختصاص دارد. فصل یازدهم شرح کوتاهی بر مولرهای دائمی فک بالا( ماگزیلا) است. فصل دوازدهم به مولر های دائمی فک پایین (مندیبل) اختصاص دارد. فصل سیزدهم درباره کانال ها و اتاقک های پالپ ، فصل چهاردهم به ساختارهای استخوانی -دندانی ،عروق خونی و اعصاب و دست آخر فصل یانزدهم مربوط به مفصل گیجگاهی – فکی دندانها و ماهیچه ها و عملکرد آنها است و فصل شانزدهم درباره اکلوژن و مفهوم آن، دندان های شیری و شرح وقایع رویش دندان های شیری، می پردازد.

کتاب « آناتومی، فیزیولوژی و اکلوژن دندانی» تالیف رامین کاویانی، سیدعلیرضا مکی نژاد ، امیررضا شریف نیا، شیما خدادادی شیراز و امینه غزنوی در 465 صفحه، شمارگان هزار نسخه و قیمت 9 هزار تومان توسط سازمان چاپ و انتشارات دانشگاه آزاد اسلامی با همکاری واحد دندانپژشکی، منتشر شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 978507

وب گردی

وب گردی