حمله موشکی آمریکا به مواضع ارتش سوریه

ائتلاف بین‌المللی به اصطلاح ضد داعش به سرکردگی آمریکا در تخاصمی جدید حملاتی را به برخی مواضع ارتش سوریه در حومه شرقی حمص در راستای اجرای سیاست‌هایش در حمایت و پشتیبانی از گروه‌های تروریستی در راس آن داعش انجام داد.

به گزارش گروه بین اللمل ایسکانیوز، یک منبع نظامی سوری در گفت‌وگو با خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) اظهار کرد: نیروهای ائتلاف آمریکایی حوالی ساعت هشت یکشنبه شب به وقت محلی چندین موشک را به مواضع ارتش سوریه در جبل الغراب در جنوب شهر السخنه در حومه شرقی حمص شلیک کردند.

این منبع تاکید کرد، خسارت‌های این حملات تنها مادی بود و تلفاتی نداشت.

منابع دیگر نیز گفتند، کاروانی از ارتش سوریه و نیروهای هم‌پیمانش بین السخنه و التنف در بادیه سوریه در معرض حملات موشکی ائتلاف آمریکایی قرار گرفتند؛ التنف جایی است که پایگاه نظامی آمریکا در آنجا قرار دارد.

این منابع افزودند، بیش از ۱۰ موشک از سامانه موشکی چند منظوره "هیمارس" به سوی نیروهای مذکور شلیک شد.

این اتفاقی نادر در سوریه است که ارتش این کشور در معرض حملات ائتلاف آمریکایی قرار می‌گیرد. تاکنون ائتلاف آمریکایی واکنشی نشان نداده است.

نیروهای آمریکایی در منطقه التنف در مرزهای سوریه، عراق و اردن مستقر هستند و منطقه‌ای حائل و عاری از سلاح به عمق ۵۵ کیلومتر ایجاد کرده‌اند، این منطقه به اسم منطقه "۵۵" معروف است.

براساس ادعای برخی منابع مخالفان، کاروان نظامی ارتش سوریه از حد و مرز این منطقه تجاوز کرده بودند.

این در حالی است که جنگنده‌ای ائتلاف آمریکایی از زمان تاسیس خود خارج از چارچوب شورای امنیت بارها مواضع ارتش سوریه در التنف و اطراف آن در بادیه سوریه را مورد حمله قرار داده‌اند که تلفاتی داشته است.

آمریکا از ماه اوت ۲۰۱۴ این ائتلاف را به بهانه مقابله با داعش رهبری می‌کند اما شواهد امر نشان می‌دهند این ائتلاف بیشتر به حمایت از داعش می‌پردازد تا ابزاری برای اجرای طرح و نقشه‌هایش در منطقه باشد و از این روست که تاکنون در توقف اقدامات داعش شکست خورده و در عوض بارها دست به جنایاتی علیه غیرنظامیان در حومه‌های «الحسکه»، «دیرالزور»، «رقه» و «حلب» زده است. دمشق حضور نیروهای آمریکایی را در سوریه غیرقانونی می‌داند.

انتهای پیام /

کد خبر: 978513

وب گردی

وب گردی