احداث خط 10 متروی تهران، دانشگاه آزاد را به خطوط سراسری مترو متصل می کند

رئیس مرکز عمرانی، املاک و مستغلات دانشگاه آزاد اسلامی و مدیر ­عامل متروی تهران در نشستی صمیمانه ضمن گفتگو و تبادل نظر پیرامون مشکلات حمل و نقل و ترافیکی در محدوده سازمان مرکزی و واحد های دانشگاه ­آزاد ­اسلامی ، پیشنهادهای ارائه شده به شهرداری تهران مبنی بر احداث خطوط جدید ریلی (مترو)را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از مرکز عمرانی، املاک و مستغلات دانشگاه آزاد؛ در این جلسه ابتدا دکتر اقبال شاکری رئیس مرکز عمرانی، املاک و مستغلات دانشگاه آزاد اسلامی ضمن تشکر از زحمات مدیران و کارکنان شرکت متروی تهران از توجه ایشان به طرحهای ارائه شده توسط کارشناسان فنی دانشگاه قدردانی نمود.

دکتر شاکری عدم دسترسی ­کافی دانشجویان­، اساتید و کارکنان دانشگاه به خطوط حمل و نقل عمومی را جزو دغدغه های اصلی آنها دانسته و خواستار پیگیری مجدانه برای افزایش خطوط مترو و سامانه هایی همچون LRT شد.

شاکری همچنین از آمادگی حوزه عمرانی دانشگاه جهت هر گونه همکاری فنی و تخصصی برای تسهیل و تسریع این پروژه های ریلی خبر داد.

مهندس امام مدیر عامل شرکت متروی تهران نیز ضمن تأکید بر اهمیت نقش و جایگاه دانشگاه آزاد در پیشرفت کشور­، ارائه خدمات به این دانشگاه را توفیقی دانست که نتیجه آن کمک به افزایش سطح فرهنگ و دانش شهروندان خواهد بود.

در ادامه این نشست صمیمی­، مدیر عامل شرکت متروی تهران از رفع دغدغه دانشگاه آزاد با تصویب طرح احداث خط­۱۰ مترو با بیش از ۴۰کیلومتر طول خبر­داد و اذعان داشت با موافقت شورای اسلامی ­شهر ­تهران و شورای عالی ترافیک کشور به زودی احداث این خط تصویب خواهد شد، همچنین ایشان اظهار داشت خط ۱۰ مترو به عنوان یکی از مهمترین خطوط حمل و نقل عمومی از شمال شرق تهران آغاز و با عبور از مناطق شمالی و شمال غربی به واحد علوم و تحقیقات و سپس به منطقه ۲۲ تهران خواهد رسید. این خط با تمام خطوط متروی تهران تقاطع داشته و دسترسی مناسبی برای سازمان مرکزی و واحد علوم تحقیقات دانشگاه آزاد خواهد بود

همچنین ایشان اظهار داشت برای سرعت بخشیدن به احداث این خط و رفع نیاز دانشگاه آزاد اسلامی ساخت قطعه میانی­، از میدان­کتاب تا واحد علوم و تحقیقات به صورت قرارداد مشارکت با بخش­ خصوصی(BOT) اجرا شود.

مدیر عامل شرکت متروی تهران همچنین اعلام کرد خروجی دوم ایستگاه قائم در خط۳ مترو طی روزهای آینده رسماً بازگشایی خواهد شد تا دسترسی بیشتری برای مردم محله و دانشجویان مجتمع دانشگاهی سوهانک فراهم گردد.

در پایان دکتر شاکری ضمن تشکر از برگزاری این نشست، بیان کرد دانشگاه ­آزاد اسلامی از هیچ تلاشی برای تحقق برنامه های اعلام شده جهت توسعه خطوط متروی تهران دریغ نخواهد کرد.

کد خبر: 978526

وب گردی

وب گردی