ویترینی برای ارائه کالای ایران‌ساخت در حوزه چاپ سه‌بعدی

دومین رویداد جامع ساخت افزایشی ایران 14 تا 16 آذر ماه سال جاری برگزار می‌شود تا به عنوان ویترینی برای ارائه دستاوردهای چاپ سه بعدی ایران به بازار جهانی عمل و مشتریان داخلی را مجاب به استفاده از کالای ایران ساخت کند.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، رویداد جامع ساخت افزایشی (IRAN 3D SHOW) رویدادی سالانه است که به منظور ارزیابی چاپگرهای سه بعدی داخلی و خدمات چاپ سه بعدی در داخل کشور نقش مهمی ایفا می کند. این رویداد می تواند به عنوان ویترین چاپ سه بعدی ایران به بازار جهانی عمل کند و همچنین مشتریان داخلی را مجاب به استفاده از کالای ایرانی کند و رابطه مشتریان و تولیدکنندگان داخلی را تسهیل بخشد.

هدف از برگزاری این رویداد معرفی استارتا پ های فعال در زمینه چاپ سه بعدی در کشور به صنایع و مشتریان ایرانی و تسهیل ورود کسب و کارهای چاپ سه بعدی ایران در بازار منطق های و جهانی است. اولین رویداد ساخت افزایشی ایران در اردیبهشت ماه 1396 در تهران و در محل سالن اجلاس سران برگزار شد.

برگزاری رویدادی جامع در 3 بخش
دومین رویداد جامع ساخت افزایشی ایران نیز در 14 تا 16 آذر ماه سال جاری در سطح ملی و با هدف ارزیابی و تجمیع ظرفیت های فعلی داخلی و ایجاد ارتباط بین فعالان این حوزه، با مدیریت ستاد توسعه فناوری های مواد و ساخت پیشرفته معاونت علمی در سه محور در باغ کتاب تهران برگزار می شود. با توجه به روند رو به رشد این فناوری در کشور و همچنین توجه بخش های دانشگاهی و تحقیقاتی به این موضوع، در رویداد امسال علاوه بر بخش نمایشگاه که به حضور فعالان صنعتی، تحقیقاتی و حتی دانشگاهی اختصاص داده می شود. بخش کنفرانس تخصصی علمی در حوزه ساخت افزایشی نیز به رویداد اضافه شده است. در این بخش دانشجویان، استادان، محققان و صنعتگران به ارائه مقالات علمی- پژوهشی و آخرین دستاوردها و تحقیقات خود می پردازند. همچنین در کنار رویداد سخنرانی های کلیدی توسط صاحبنظران داخلی و خارجی این حوزه ارائه می شود. علاوه بر آن نخستین مسابقه ملی چاپ سه بعدی ویژه دبیران و دانش آموزان و همچنین مسابقه سراسری چاپ سه بعدی ویژه دانشجویان، همزمان با دومین رویداد جامع ساخت افزایشی ایران برگزار می‌شود.

ارائه دستاوردهای چاپ سه بعدی ایران
در بخش نمایشگاهی علاقمندان صنعت چاپ افزایشی، فعالان اقتصادی و علمی، سرمایه گذاران، شرکت های تولید کننده چاپگر سه بعدی و همچنین شرکت های خدماتی (خدمات چاپ سه بعدی، خدمات اسکن سه بعدی و خدمات بازرگانی و فروش چاپ گر و مواد اولیه) در طول 3 روز برگزاری رویداد دستاوردهای خود را در معرض عموم می دهند. این نمایشگاه دستاوردهای چاپ سه بعدی ایران است. تجربه موفقیت آمیز سال گذشته نشان داد که چنین نمایشگاهی می تواند مکان مناسبی برای معرفی و فروش محصولات، تسهیل رابطه مشتریان و تولیدکنندگان داخلی، شبکه سازی مجموعه ها و به دست آوردن تصویری دقیق از بازار ساخت افزایشی در ایران باشد.

بخش نمایشگاه رویداد فضای مناسبی است تا استارت آپ های فعال در این زمینه خود را به مشتریان و بخش های مختلف این صنعت معرفی کنند . همچنین افرادی که قصد ورود به این حوزه را دارند می توانند با فعالان این صنعت ارتباط برقرار کرده و به کسب اطلاعات مورد نظر و استفاده از تجربیات آنها بپردازند.

با توجه به روند رو به رشد این فناوری در کشور و توجه بخش های دانشگاهی و تحقیقاتی به این موضوع، در نمایشگاه امسال علاوه بر شرکت های کوچک و بزرگ صنعتی، دانشگاه ها و مراکز تحقیقاتی نیز می توانند به عرضه فعالیت ها و دستاوردهای خود و ارتباط گیری موثر با سایر مجموعه ها بپردازند.

تلاش برای عمومی کردن چاپ سه بعدی
در بخش کنفرانس تخصصی علمی در حوزه ساخت افزایشی دانشجویان، استادان، محققان و صنعتگران به ارائه مقالات علمی- پژوهشی و آخرین دستاوردها و تحقیقات خود می پردازند. مقالات برگزیده در این کنفرانس، در مجلات معتبر نمایه دار منتشر می شوند.
در بخش سخنرانی های کلیدی اصول و مبانی فناوری ساخت افزایشی مورد تحلیل قرار می گیرد و به اهمیت این فناوری و کاربردهای آن در صنایع مختلف پرداخته می شود. تلاش در بخش سخنرانی ها عمومی کردن مباحث تخصصی چاپ سه بعدی و مطرح کردن در سطح عموم مردم است . سخنرانی ها نگاهی به وضعیت کنونی، فرصت ها و خلاها و همچنین آینده صنعت چاپ سه بعدی ایران خواهند داشت.

مسابقه ای برای رشد خلاقیت دانش آموزان
مسابقه امسال در دو بخش: دانشجویی، دانش آموزی و دبیران برگزار می شود. درک هندسه برای اغلب دانش آموزان دشوار است و آنها معمولا در محاسبات مربوط به اشکال انتزاعی دچار مشکل هستند . چاپ سه بعدی به تقویت هندسه و رشد خلاقیت دانش آموزان کمک شایان توجهی می‌نماید. چاپ سه بعدی یکی از ابزارهای کلیدی در آموزش برنامه STEM است. جایی که در آن درس خواندن م یتواند به بازی تبدیل شود. بزرگترین استعداد کودکان و نوجوانان قوه تخیل آنهاست. آنها به کمک این قوه تخیل می توانند شکل ها و طرح های پیچیده و فوق العاده‌ای را طراحی و چاپ کنند. در ماژول های طراحی کامپیوتری در بسته های نرم افزاری چاپ سه بعدی، طراحی از ساده ترین ساختارهای سه بعدی شروع می شود و به آرامی به سمت طر‌ح‌های پیچیده حرکت می‌کند. بدین ترتیب تبدیل ذهنیات به واقعیت امکان پذیر می شود.

جشنواره ملی چاپ سه بعدی مسابقه ای است برای دبیران و دانش آموزان در زمینه چاپ سه بعدی که همزمان با دومین رویداد ساخت افزایشی برگزار خواهد شد. در این برنامه سرفصل های ذکر شده در جدول زیر به عنوان صورت مسئله مسابقه در نظر گرفته شده است. هدف اصلی این برنامه آشناسازی دبیران محترم و به دنبال آن به کارگیری این فناوری در سطح مدارس کشور به منظور افزایش سطح آگاهی دانش آموزان است.

مسابقه ای برای دانشجویان
ساخت ساز ه های سبک با مقاومت و استحکام بالا یکی از خواسته های همیشگی طراحان قطعات مهندسی بوده است. با کاهش وزن در ساز ه های متحرک هوایی، دریایی و زمینی مانند هواپیما، کشتی، خودرو و قطار می توان در میزان سوخت مصرفی، قابلیت حمل بار و مسافر و بسیاری موارد دیگر بهبود ایجاد کرد. حتی در صنعت ساختمان، لوازم ورزشی و البسه نیز بحث کاهش وزن به طور جدی مطرح است. در سال های اخیر ساخت قطعات با پیچیدگی زیاد با استفاده از چاپگرهای سه بعدی امکان پذیر شده است . از این رو طراحان با کمک روش های بهینه سازی دست به خلاقیت های شگرفی زده‌اند. موضوع مسابقه این دوره ساخت برهم افزا، ساخت قطعاتی سبک با قابلیت تحمل بیشترین بار فشاری است .

در مجموع در بخش نمایشگاه 25 شرکت دانش بنیان و دانشگاه دستاوردهای خود را ارائه می دهند همچنین بیش از 35 گروه دانشجویی، دانش آموزی و دبیران نیز در بخش مسابقه رویداد به رقابت می پردازند در بخش کنفرانس نیز 8 سخنرانی کلیدی و 29 مقاله ارائه می شود تا شاهد ارائه آخرین دستاوردها و تحقیقات در این حوزه باشیم.

دومین رویداد جامع ساخت افزایشی ایران (چاپ سه بعدی) 14 تا 16 آذر ماه سال جاری در باغ کتاب تهران برگزار می شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 978549

وب گردی

وب گردی